English

در دیدار مدیرعامل ایزوایکو با مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح شد؛

شیلات و کشتی‌سازی دو بازوی توسعه و رونق اقتصادی هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل گفت: بدون شک می‌توان از شیلات و کشتی‌سازی به‌عنوان دو بازوی مهم توسعه و رونق اقتصادی استان هرمزگان یادکرد.

شیلات و کشتی‌سازی دو بازوی توسعه و رونق اقتصادی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در ابتدای این دیدار «حمید رضاییان اصل» مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به معرفی این مجتمع صنعتی پرداخت و گزارش مفصلی از فعالیت های مجتمع ایزوایکو ارائه کرد.

ایزوایکو

وی با اشاره به اینکه ایزوایکو بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی ایران است، اظهار داشت: چیزی در حدود ۷۰ درصد زیرساخت صنایع دریایی ایران در این مجتمع صنعتی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه برای توسعه‌ی این صنعت سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام شده، یادآور شد: شروع این صنعت در سال 1352 و با ظرفیت ساخت کشتی‌های زیر 3 هزار تن بود اما با توجه به توسعه‌هایی که انجام شده از ظرفیت 3 هزار تن بسیار فرارتر رفته‌ایم و امروز قادریم کشتی‌هایی تا ظرفیت 120 هزار تن را تعمیر کنیم.

رضائیان اصل ادامه داد: این مجتمع صنعتی ظرفیت ساخت و نوسازی کشتی‌هایی با ظرفیت 300 هزار تن را نیز در آینده‌ی بسیار نزدیک خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقاط قوت و ضعف را در حوزه‌ی دریایی شناسایی کردیم و توانستیم به بازارهای خوبی دست پیدا کنیم، گفت: یکی از مسائلی که درآمد ما را افزایش داده ورود به بازارهای جدید است؛ ورود به بازار تعمیر ریگ‌های حفاری نمونه ای از این بازارهاست.

ایزوایکو

استفاده از ظرفیت ایزوایکو در تامین زیر ساخت‌های شیلاتی

«محسن یکتاپور» مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران می‌تواند پشتیبانی فنی شناورهای صیادی شیلات ایران را انجام دهد، گفت: استان هرمزگان با برخورداری از چهار هزار و ۴۰۰ فروند شناور صیادی می‌تواند بازار خوبی برای مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران باشد.

وی تصریح کرد: این مجتمع صنعتی می‌تواند درزمینه‌ی پشتیبانی و لجستیک ناوگان صیادی شیلات به‌خوبی مرتفع‌کننده نیازهای استان باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های پرورش ماهی در دریا و همچنین توانایی تولید سازه‌های این صنعت در مجتمع ایزوایکو گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به‌خوبی می‌تواند زیرساخت‌های شیلاتی مورد نیاز این حوزه را تأمین کند.

ایزوایکو

آمادگی ایزوایکو برای همکاری در اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس

در ادامه مدیرعامل مجتمع ایزوایکو نیز با اشاره به وجود توان تخصصی و فنی بالا در این مجتمع به‌منظور توسعه ظرفیت‌های جدید شیلاتی برای استان و کشور، اظهار داشت: دانش ساخت انواع سازه‌های دریایی ازجمله قفس‌های پرورش ماهی در ابعاد بزرگ و همین‌طور ساخت شناورها و بارج‌های موردنیاز برای ارائه خدمات لجستیکی به مزارع پرورش ماهی و میگو در دریا در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وجود دارد.

وی در پایان بیان داشت: آماده‌ایم تا نهایت همکاری به‌منظور اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس که از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی است را با شیلات هرمزگان و سایر فعالان این حوزه داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه