English

استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر استرالیا؛

ایزوایکو زیرساخت خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور دارد/زمینه همکاری در حوزه کشتی‌سازی وجود دارد

استاندار هرمزگان گفت: در مجتمع کشتی سازی (ایزوایکو) زیرساخت های خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور و سازه های دریایی فراهم شده است و آمادگی داریم در این زمینه همکاری های مشترکی با کشور استرالیا داشته باشیم.

ایزوایکو زیرساخت خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور دارد/زمینه همکاری  در حوزه کشتی‌سازی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» در دیدار با سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان هرمزگان، بیان داشت: هرمزگان استانی برخوردار از دو هزار و 400 کیلومتر ساحل در سرزمین اصلی و جزایر، 14 جزیره، زمین های مستعد برای کشاورزی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم و پرجاذبه برای گردشگران در دریا و سرزمین اصلی است.

وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت های بزرگ پرورش میگو و ماهی است و در مجموع سالانه 280 هزار تن محصولات شیلاتی در این استان پرورش و صید می شود.

استاندار هرمزگان افزود: وجود معادن متنوع، صنایع بزرگ فولاد، دو منطقه آزاد، پنج منطقه ویژه اقتصادی، بزرگترین آب شیرین کن‌های کشور، سواحل مکران، هفت پالایشگاه نفت و گاز، انجام بیش از 60 درصد صادرات و واردات کشور و صنایع کشتی سازی از دیگر توانمندی های هرمزگان محسوب می شود.

همتی تصریح کرد: در مجتمع کشتی سازی (ایزوایکو) زیرساخت های خوبی برای تولید و تعمیرات انواع شناور و سازه های دریایی فراهم شده است و آمادگی داریم در این زمینه همکاری های مشترکی با کشور استرالیا داشته باشیم.

وی گفت: همچنین در حوزه تجارت زمینه های مناسبی برای همکاری و سرمایه گذاری وجود دارد و آمادگی داریم در این بخش و همچنین در زمینه سازه های دریایی، محصولات صنایع غذایی دریایی و برگزاری همایش مشترک سرمایه گذاری تعامل و همکاری لازم را با کشور استرالیا در هرمزگان داشته باشیم.

ظرفیت های هرمزگان می تواند در تسهیل روابط تجاری میان ایران و استرالیا موثر باشد

«یان بیگز» سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، هدف از سفر به هرمزگان را بازدید از ظرفیت های بازرگانی، کشتی سازی و مناطق آزاد این استان اعلام کرد و اظهار داشت: این منطقه از ایران از ظرفیت های بسیاری برای همکاری های مشترک میان ایران و استرالیا برخوردار است و می تواند در تسهیل روابط تجاری میان دو کشور موثر باشد.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در هرمزگان در مرحله بسیار پیشرفته ای قرار دارد و با توجه به توانمندی های استرالیا، زمینه مناسبی برای همکاری محسوب می شود.

سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران افزود: نقطه قوت روابط ایران و استرالیا مردمان دو کشور هستند به شکلی که سالانه سه هزار دانشجوی ایرانی وارد دانشگاه های استرالیا می شوند و حدود 100 هزار ایرانی در استرالیا زندگی می کنند و می توانیم روابط مناسبی را بر این اساس بنیان گذاری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه