English

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مطرح کرد:

حضور شورای ثبت در گیلان برای بررسی انتساب خانه ابتهاج/ثبت خانه ابتهاج مطالبه عمومی است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: روزهای آتی هیاتی از شورای ثبت تهران برای بررسی انتساب خانه ابتهاج به گیلان می آید و پس از اعلام نتیجه شورا می توان برای ثبت اقدام کرد.

حضور شورای ثبت در گیلان برای بررسی انتساب خانه ابتهاج/ثبت خانه ابتهاج مطالبه عمومی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شهرود امیر انتخابی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در دیدار با اعضای شورای شهر رشت بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی صنعت گردشگری در استان با دیگر دستگاه ها باید همراهی داشته باشد. نوع نگاه ما در صنعت گردشگری در گیلان از جنس فرهنگی است.

احیای بافت های تاریخی گیلان

امیر انتخابی بر احیای بافت های تاریخی گیلان تاکید کرد و افزود: تلاش ما ثبت جهانی ماسوله است. اکنون تعداد ورود گردشگران خارجی به گیلان بسیار پایین است و باید نوع نگاهمان را در حوزه گردشگری تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: سند توسعه گردشگری در گیلان در حال تدوین است و به زودی به دیگر ادارات ابلاغ می گردد.

انتخابی خواستار همراهی اصحاب رسانه با مدیریت میراث فرهنگی شد و ادامه داد: رسانه ها بجای نزاع باید در همراهی با مسئولان کمک کنند.

وی با اشاره به اخبار رسانه ها در مورد خانه ابتهاج گفت: آقای رسولی عضو شورا اعلام کرد، شهرداری قرار است تا خانه را خریداری نماید. امروز با مالک دیداری داشتیم و ایشان گفت که قصد فروش ملک خود را ندارد. اما از آنجا که این یک مطالبه عمومی است، حتی اگر ساختمان جدید باشد، می توان به عنوان یک مکان رویداد ثبت کرد. پیگیریهای قانونی با میراث کشور در این زمینه صورت گرفته است.

ثبت خانه ابتهاج مطالبه عمومی است

امیر انتخاب افزود: مالک عنوان می کند که اینجا خانه ابتهاج نیست و حرف رسانه ها نشر اکاذیب است. این مهم نیازمند به بررسی بیشتر است و اگر انتساب ساختمان حل شود، به عنوان یک مطالبه عمومی برای ثبت آن تلاش می کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان

انتخابی تاکید کرد: اگر شورا برای خرید اقدام کند، حتی اگر کوچکترین اثری از استاد ابتهاج در این بنا باشد، می توان برای ثبت اقدام کرد. اگر چه در سازمان میراث فرهنگی کشور نیز فرش قرمز برای ما پهن نکرده اند و باید با همدلی برای خرید و ثبت بنا اقدام کرد. ولی مالک این بنای دهه ۴۰ اعلام کرده قصد فروش ندارد.

انتخابی افزود: روزهای آتی هیاتی از شورای ثبت تهران برای بررسی انتساب خانه ابتهاج به گیلان می آید و پس از اعلام نتیجه شورا می توان برای ثبت اقدام کرد.

انتخابی خواستار نصب تابلوی معرفی بناهای میراثی و بویژه بقعه خواهر امام در ورودی رشت و سطح شهر شد.

بیش از ۷۰ هزار شی در انبار موزه نگهداری می شود

مدیر کل میراث ابراز کرد: در رشت فقر موزه داریم. مساحت کم موزه رشت پاسخگوی اشیا نیست. بیش از ۷۰ هزار شی در انبار موزه نگهداری می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه