English

رییس سازمان میراث فرهنگی:

حضور گردشگران، شادی و نشاط و کسب درآمد به دنبال دارد

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: حضور گردشگران، شادی و نشاط و کسب درآمد به دنبال دارد.

حضور گردشگران، شادی و نشاط و کسب درآمد به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از فارس، علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری استان فارس در شیراز با تأکید بر اینکه حضور گردشگران، شادی و نشاط و کسب درآمد به دنبال دارد گفت: گردشگری از نظر اقتصادی امروز یک صنعت با رشد رو به بالا محسوب می شود که جایگاه خود را پیدا کرده و ابزاری فرهنگی اجتماعی برای دولتمردان در راستای گسترش دیپلماسی شده است.

وی  همچنین از عملیاتی شدن صدور ویزای بدون برچسب خبر داد و گفت: الصاق ویزا و روادید در گذرنامه برای گردشگران از این پس الزامی نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: این صنعت قابلیت ایجاد ٥٠ درصد اشتغال برای کشور را در روند توسعه دارد.

مونسان با بیان اینکه توجه به صنعت گردشگری اصلی ترین راهکار برای برون رفت از اقتصاد متکی به نفت است، افزود: چالش های فراروی حوزه کشاورزی و صنعت به دلیل خشکسالی و تحریم ها بسیار است بنابر این باید به دنیال ایجاد یک اقتصاد جدید باشیم که بتواند جای پای خود را در دنیا باز کند که این اقتصاد می تواند، اقتصاد صنایع دستی و گردشگری باشد.

معاون رئیس جمهوری گفت: اقتصاد صنایع دستی و گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغالزایی ارزان، توزیع عادلانه ثروت را با ایجاد کسب و کارهای کوچک در دورترین نقاط کشور به دنبال خواهد داشت.

مونسان با اشاره به اینکه ایران از نظر پتانسیل های بالقوه گردشگری جزو ١٠ کشور برتر جهان قرار دارد، گفت: باید از این ظرفیت در کنار تقویت زیرساخت های اقتصادی برای ایجاد نشاط و امید نیز استفاده کرد، زیرا گردشگری در کنار  پویایی اقتصادی کارکرد مهم دیگری از جمله ایجاد امید، نشاط و شادابی دارد و هرجا پای گردشگری باز می شود شادی و نشاط و کسب درامد اتفاق می افتد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی به برنامه های این سازمان برای حرکت جدی در راستای بهره مندی از ظرفیت های میراثی، فرهنگی و گردشگری کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اقدمات زیاد و موثری انجام شده اما این با توجه به ظرفیت ها بسیار اندک است.

مونسان برگزاری نمایشگاه و رویدادها را از عوامل موثر در تقویت ساختارهای گردشگری دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ٤٣ هزار میلیارد تومان در حوزه احداث هتل ها و مراکز اقامتی سرمایه گذاری شده که در طول تاریخ کشور بی سابقه است.

او ادامه داد: در کنار توجه جدی به تقویت زیرساخت ها، بحث تسهیل سفر و گردشگری را نیز دنبال کرده ایم و به دنبال لغو روادید با عمان و چین هستیم.

معاون رئیس جمهوری همچنین از اقدمات انجام شده در بحث تهیه بسته های سفر ارزان خبر داد و گفت: «توجه به اقامتگاه های بوم گردی منجر به ایجاد سفر ارزان خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه تقویم رویدادها گردشگری و نمایشگاه ها وارد تقویم ثبت جهانی خواهد شد، از شیراز به عنوان شهری تاریخی با ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: بیشترین سهم ثبت جهانی آثار تاریخی ایران مربوط به این کلانشهر است.

وی با اشاره به وجود 3 هزار اثر ثبتی در استان فارس این استان را قطب گردشگری عنوان کرد و تاکید کرد: استان فارس با ظرفیت های بالقوه خود در بحث های گردشگری در کشور پیشناز است به همین در این استان 117 پروژه گردشگری در دست احداث و اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه