English

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد:

آموزش رعایت اصول زیست‌محیطی به گردشگران در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه آموزش رعایت اصول زیست‌محیطی به گردشگران در گیلان از نکته‌های مهم است، تصریح کرد: سواحل گیلان از وجود اشیای غیر قابل تجزیه رنج می‌برد.

آموزش رعایت اصول زیست‌محیطی به گردشگران در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت هفته گردشگری اظهار کرد: موضوع گردشگری، مسافرت و سیر و سیاحت در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

وی به روایتی از امام علی(ع) در مورد سفر اشاره کرد و افزود: سفر موجب افزایش دانش انسان می‌شود و فرد می‌تواند کسب درآمد داشته باشد.

امام جمعه رشت، تفرج را سبب ایجاد نشاط در روح و روان انسان دانست و بیان کرد: انسان با جهان‌گردی از بینش بالای اجتماعی برخوردار می‌شود ضمن اینکه با آداب و سنت دیگر اقوام آشنایی پیدا می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه سفر موجب افزایش تجربه و پختگی انسان می‌شود، تصریح کرد: انسانی که به مناطق مختلف سفر نکرده باشد نمی‌تواند قضاوت‌گر فرهنگی جوامع دیگر باشد.

وی به اهمیت اسلام به موضوع سفر و گردشگری اشاره کرد و افزود: گیلان از مناطق جذب گردشگر محسوب می‌شود و دارای قدمت هفت هزار ساله است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بخشی از انبیای الهی از منطقه شمال کشور به‌ویژه گیلان بودند، خاطرنشان کرد: قوم پهلوی از بهترین مردم سرزمین ایران بودند و در شمال کشور به‌ویژه شرق گیلان زندگی می‌کردند.

گیلان دروازه ورود تمدن غرب به ایران

آیت‌الله فلاحتی، گیلان را دروازه ورود تمدن غرب به ایران ذکر کرد و یادآور شد: امر مذکور تهدید و فرصت محسوب می‌شود اما گیلان ظرفیت خود را نسبت به دیگر استان‌ها نشان داده و آن را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه فلاسفه و فقهای بزرگی از عصر سلار دیلمی در گیلان داشتیم، اظهار کرد: فقهای شیعه از فرهنگ غنی اسلامی در گیلان پاسبانی کردند و مانع ترویج فرهنگ‌های انحرافی شدند.

مستحکم باقی ماندن فرهنگ ناب اسلام و تشیع در گیلان

امام جمعه رشت به مستحکم باقی ماندن فرهنگ ناب اسلام و تشیع در گیلان اشاره کرد و افزود: بسیاری از متدها و روش‌های تعاملات اجتماعی گیلان قابل مقایسه با دیگر مناطق ایران نیست.

آیت‌الله فلاحتی، مردم گیلان را محجوب و مهمان‌دوست دانست و بیان کرد: مردم گیلان اخلاق‌محور و اخلاق‌دار هستند و تمام افرادی که در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند باید روش اخلاق‌مدارانه را در برخورد با مسافران رعایت کنند.

آموزش رعایت اصول زیست‌محیطی به گردشگران در گیلان

وی با اشاره به اینکه آموزش رعایت اصول زیست‌محیطی به گردشگران در گیلان از نکته‌های مهم است، تصریح کرد: سواحل گیلان از وجود اشیای غیر قابل تجزیه رنج می‌برد.

جذب سرمایه‌گذاران در راستای توسعه فضاهای گردشگری در استان

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جذب سرمایه‌گذاران در راستای توسعه فضاهای گردشگری در استان تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاران داخلی در بخش گردشگری باید در اولویت باشند.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در بخش گردشگری گیلان شد و اظهار کرد: ایجاد جاذبه‌های گردشگری استان باید در تراز انقلاب اسلامی و ۸ هزار شهید دفاع مقدس گیلان باشد و این امر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارزش‌های دینی باید عقلایی و مردم‌مدارانه در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ مفاخر گیلان در زمینه مذکور حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت بر سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف می‌تواند تاثیرگذاری عقلانی و مدبرانه داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه هنجارهای جامعه نباید تبدیل به ناهنجاری شود، بیان کرد: فضای گیلان باید دارای آرامش باشد و همه این امنیت و آرامش را احساس کنند.

۴۴ میلیون نفر شب اقامت گردشگران در گیلان در نیمه نخست امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: تعداد یک‌هزار و ۶۶ مورد آثار، بناهای تاریخی و میراث ناملموس استان به ثبت رسیده است.

رضا علیزاده، ۹۰۰ آثار تاریخی گیلان را بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: بقاع متبرکه یکی از فرصت‌ها در ایجاد جاذبه گردشگری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موزه میراث روستایی گیلان، بیان کرد: ۹ الگوی معماری، فرهنگی و مردم‌شناسی استان در موزه میراث روستایی گیلان به نمایش گذاشته شده و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های روستایی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

فعالیت ۲ هزار و ۳۸ واحد و تاسیسات گردشگری در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به فعالیت ۲ هزار و ۳۸ واحد و تاسیسات گردشگری در استان اشاره کرد و یادآور شد: واحدهای مذکور با ظرفیت ۲۸ هزار تخت فعالیت می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه تعداد ۴۴ میلیون نفر شب اقامت در شش ماه نخست سال جاری در گیلان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تعداد گردشگران مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی