English

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تاکید کرد:

بهره مندی از توانمندی مرکز تحقیقات زخم و سوختگی شیراز برای تامین نیازهای استانی و ملی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز تحقیقات زخم و سوختگی شیراز، بر اهمیت بهره مندی از توانمندی های این مرکز برای تامین نیاز حوزه های مرتبط، در سطح استانی و ملی تاکید کرد.

بهره مندی از توانمندی مرکز تحقیقات زخم و سوختگی شیراز برای تامین نیازهای استانی و ملی

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بازدید از مرکز تحقیقات زخم و سوختگی بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز، بر اهمیت بهره مندی از توانمندی های این مرکز برای تامین نیاز حوزه های مرتبط، در سطح استانی و ملی تاکید کرد.

وی با آگاهی از دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی با مسوولان حوزه تجهیزات پزشکی و وزارت، نسبت به تسریع در صدور مجوزها و استفاده گسترده از محصولات تولید داخل در مسیر ارتقای سلامت مردم اقدام شود.

ملک زاده با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه کشت سلولی و کراتینوسیت و همچنین تهیه پوست موردنیاز بیماران سوختگی، موفقیت ها را نتیجه اهداف بلند، پشتکار و خستگی ناپذیری دانست.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ضمن بازدید از زیرساخت های مرکز تحقیقات زخم و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استفاده از گرنت های علمی پژوهشی اولویت دار در زمینه زخم و سوختگی را عاملی مهم در خودکفایی در این زمینه برشمرد.

عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید ضمن اشاره به توانمندی های مرکز تحقیقات زخم و سوختگی و ارتباط مستقیم آن با خدمات رسانی بالینی و حضور افراد علاقه مند در این حوزه، خواستار حمایت مستقیم معاون تحقیقات و فناوی وزیر بهداشت در ایجاد بستر کشت سلولی در مقیاس وسیع تر شد.

وی این اقدام را تلاشی برای افزایش امکان درمان بیماران سوختگی با درصدهای بالاتر و همچنین بیماران مبتلا به زخم های مزمن دیابتی دانست.

در ادامه، یونس قاسمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز که در این بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت را همراهی می کرد، با ابراز خرسندی از عملکرد تیمی محققان بالینی و علوم پایه برای تامین نیازهای بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) و تلاش برای خودکفایی بیشتر، آمادگی حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه را برای عملیاتی ساختن ایده های علمی در این مرکز اعلام کرد.

محمدی رئیس مرکز تحقیقات زخم و سوختگی دانشگاه نیز در این بازدید با ارائه دستاوردها و تولیدات این مرکز و بیان چشم انداز آتی فعالیت های علمی و تحقیقاتی آن، حمایت بیشتر معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در تکمیل و تجهیز این مرکز را خواستار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه