English

رییس مرکز فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد؛

تولید ۵ محصول فناورانه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان/کامپوزیت مکمل های دارویی در مرحله اولیه تولید

رییس مرکز فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سالروز تاسیس این مرکز گفت: ایجاد 120 شغل غیردولتی و تولید 5 محصول فناورانه در حوزه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی از دستاوردهای حایز اهمیت این مرکز در گیلان است.

تولید 5 محصول فناورانه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان/کامپوزیت مکمل های دارویی در مرحله اولیه تولید

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی گل شکن رییس مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این مرکز، اولین و تنهاترین مرکز فناوری دانشگاهی در حوزه سلامت در استان است، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی، حمایت از هسته ها و واحدهای فناور در جهت تولید محصولات حوزه سلامت و تجاری سازی آنها است، در این راستا تولید 5 محصولات فناورانه سلامت در زمینه تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، گیاهان دارویی و همچنین فروش محصولات دانش بنیان، از دستاوردهای حایز اهمیت این مرکز است.

ساخت آزمایشگاه های در زمینه بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و ژنتیک

گل شکن از ساخت آزمایشگاه های مجهز در این مجتمع خبر داد و تصریح کرد: این آزمایشگاه ها با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، در زمینه بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و ژنتیک فعالیت دارند و از تجهیزات منحصر به فردی برخوردار هستند و به زودی به مرحله بهره برداری می رسند.

رییس مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی ادامه داد: دفتر کانون شکوفایی این مجتمع، از ایده های نوآورانه برای تولید محصولات سلامت محور، حمایت می کند، در این زمینه، چرخه علم و فناوری از ایده تا تولید محصول، پیش بینی شده است.

این مسوول ادامه داد: با توسعه فعالیت ها در این مجتمع، هم اکنون مراکز رشد، در ۳ حوزه داروسازی، بهداشت و پیراپزشکی، به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

 گل شکن فعالیت کارگروه ژنتیک این مجتمع را جلوگیری از به وجود آمدن نوزادانی با مشکلات ژنتیکی و نیز درمان بیماران متابولیکی عنوان کرد و یادآور شد: با انجام فعالیت های این کارگروه دیگر نیاز به انجام هزینه های گزاف آنالیز ژنتیکی نخواهد بود، خوشبختانه تجهیزات خوبی در این زمینه فراهم شده و خبرهای خوبی در راه است.

توسعه سلول های بنیادی در استان گیلان

این مسوول، رسالت ستاد توسعه سلول های بنیادی استان را ارایه روش های نوین درمانی برای بیماری های صعب العلاج خواند و ادامه داد: از اقدامات ارزشمند فعالیت هسته های فناور در این حوزه، تولید محصولاتی را با رویکرد سلول درمانی خواهیم داشت که بر این اساس، تحول قابل توجهی را در درمان بیماری های صعب العلاج در استان، شاهد خواهیم بود.

رییس مرکز فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان1

ارتقاء رتبه فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رتبه 32 به 13

رییس مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه، با تشریح فعالیت های این مرکز در زمینه مطالعه، یکپارچه سازی، نظارت و مستندسازی فعالیت های فناوری سلامت، تاکید کرد: با توجه به چشم انداز این مرکز فناوری، که همان تولید ثروت از دانش در حوزه سلامت است، ساماندهی فرایندها، آموزش های کاربردی و برگزاری استارت آپ ها در حوزه سلامت، در دستور کار قرار دارد، در این خصوص در سال گذشته شاهد ارتقاء رتبه فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رتبه 32 به 13 بوده ایم.

وی از ساخت نمونه اولیه وسایل پرمصرف در زمینه تجهیزات پزشکی خبر داد و اذعان داشت: به زودی خط تولید صنعتی محصولاتی چون گاید وایر، پروکت، بانداژ نقره اندود و ... راه اندازی می شود و در این خصوص به خود کفایی در سطح استان خواهیم رسید.

کامپوزیت مکمل های دارویی، در مرحله اولیه تولید

وی  با ارایه آماری از اختراعات حوزه فناوری سلامت اظهار داشت: تا کنون 5 اختراع داخلی و 4 داوری ادعای اختراع در زمینه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و IT سلامت در دفتر مالکیت فکری داشته ایم، بر این اساس؛ کامپوزیت مکمل های دارویی، در مرحله اولیه تولید قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه