English

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان، ریه و قلب/تاسیس برج تحقیقاتی علم و دانش پروفسور سمیعی

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آیین گشایش نخستین سمپوزیوم سلول های بنیادی و پزشکی با برنامه محور خواندن فعالیت های دانشگاه از سال 95، گفت: به زودی بخش پیوند مغز استخوان، ریه و قلب در این دانشگاه راه اندازی می شود.

راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان، ریه و قلب/تاسیس برج تحقیقاتی علم و دانش پروفسور سمیعی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در آیین گشایش نخستین سمپوزیوم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با تصریح بر این که یکی از محورهای برنامه راهبردی، مرجعیت علمی است، یادآور شد: لازمه رسیدن به این مهم، حرکت در مرزهای دانش است.

وی با اشاره به پتانسیل مناسب دانشگاه در زمینه سلول های بنیادی خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد ارزشمند علمی، اولین قدم در این مسیر پرفراز و نشیب است که با فراهم آمدن زیرساخت ها، حرکت در این مسیر، به صورت علمی و عملیاتی آغاز خواهد شد، در این خصوص شتاب دادن به امور می تواند مثمر ثمر باشد.

استفاده از ظرفیت ها و داشتن انگیزه قوی، راه رسیدن دانشگاه به تعالی است

یوسف زاده چابک با بیان این مطلب که حوزه سلول های بنیادی در دنیا علمی نوین است، اظهار داشت: از سال گذشته که اولین کارگروه سلول های بنیادی در دانشگاه شکل گرفت، افقی پیش روی دانشگاه خلق شد، البته این مسیر نیز همانند دیگر راه های اثر بخش، با موانعی همراه است که با انگیزه قوی و استفاده از ظرفیت ها در لایه های مختلف، می تواند دانشگاه را به تعالی برساند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با برنامه محور خواندن فعالیت های دانشگاه از سال 95، گفت: در سال های گذشته، تمام فعالیت های دانشگاه همواره معطوف به حوزه درمان بود اما با استقرار برنامه راهبردی و فراهم آمدن زیرساخت ها، افق فعالیت ها سمت و سویی متفاوت را تجربه کرد، در این راستا با برنامه ریزی در حوزه بالینی، هماهنگی منحصر به فرد گروه های مختلف آموزشی، درمانی و بهداشتی،منجر به دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت گیلان شد، در این خصوص، به زودی بخش پیوند مغز استخوان، ریه و قلب در این دانشگاه راه اندازی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان2

یوسف زاده چابک فعالیت در حوزه مهندسی بافت را به عنوان فعالیت بین رشته ای با اهمیت خواند و افزود: با انجام فعالیت های زیر ساختی، توسعه بین رشته ای و بهره مندی از آزمایشگاه جامع مرکزی، پتانسیل و توانایی برای گسترش فعالیت در این عرصه فراهم خواهد.

واگذاری کارگروه سیاست گذاری تکنو لوژی گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

وی ادامه داد: در یکی دو سال گذشته با راه اندازی رشته زیست فناوری پزشکی، به پیشرفت هایی دست پیدا کردیم، در این راستا، کارگروه سیاست گذاری تکنولوژی نانو گیلان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان سپرده شد.

تاسیس برج تحقیقاتی علم و دانش پروفسور سمیعی در سایت لاکان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تاسیس برج تحقیقاتی علم و دانش پروفسور سمیعی در سایت لاکان دانشگاه خبر داد و افزود: با برنامه ریزی و بهره گیری از خلاقیت و ظرفیت ها، طبق چشم انداز دانشگاه، حتی در این شرایط سخت اقتصادی کشور، دانشگاه در مسیر رو به رشد در حال فعالیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان1

این مقام مسوول در پایان سخنان خود با بر شمردن پایه های علم نوین گفت: بدون چهار محور نرون، ژن، IT و ملکول نمی توان در این حوزه اشراف پیدا کرد، با حرکت در این مسیر به صورت علمی و عملیاتی، گسترش فعالیت ها و بهره مندی از هسته های فناور موجود، در تولید سلول های بنیادی می توانیم به مرز های علم و دانش که همان هدف پیش رو است، نزدیک شویم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان  شادمان نعمتی نقش ترویجی و شناختی برگزاری این سمپوزیوم را اثر بخش خواند و گفت: آشنایی گروه های دانشجویی، تشکیل تیم های علمی و انتقال تجارب دانشمندان کشور در این همایش، می تواند ما را در نزدیک شدن به دانشگاه پیشرو یاری کند.

به گزارش موج، نخستین سمپوزیوم"سلوهای بنیادی و پزشکی بازساختی" با حضور مسوولان دانشگاه، اساتید و دانشمندان برجسته استانی و کشوری، آغاز به کار کرد.

این سمپوزیوم با پنل های علمی با محوریت تازه های سلول درمانی و چالش های پیش رو، پنل بحث و گفت و گو و پرسش پاسخ بررسی راهکارها و چالش ها در توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی در بیماری های صعب العلاج، امروز و فردا در سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری و مامایی شهیدبهشتی رشت، برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه