English

هادی مظفری در گفتگو با خبرگزاری موج:

آثار خلاف شئونات نمایشگاه لثه برچیده شد/پرونده گالری خلافکار کماکان باز است

لثه سید محمد مساوات با عبور از مرزهای اخلاقی وارد حواشی و گالری میزبان از سوی ارشاد مواخذه شد.

آثار خلاف شئونات نمایشگاه لثه برچیده شد/پرونده گالری خلافکار کماکان باز است

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، در ابتدای این هفته پنجمین نمایشگاه یک هنرمند نقاش و کارگردان تئاتر در یکی از گالری های پایتخت افتتاح شد که تعدادی از آثار به نمایش درآمده به محتوای جنسی و دور از عرف و قوانین رسمی و شرعی جامعه بر روی دیوار نصب شده بود که البته به دلیل جریحه دار شدن فضای عمومی از انتشار تصاویر آن معذوریم.

بر همین اساس هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرگزاری موج گفت: به محض اینکه ما متوجه این اتفاق شدیم،  بررسی هایمان را انجام دادیم و بلافاصله کلیه آثار مشکل دار از روی دیوار برداشته شده است.

وی تاکید کرد: حتما می دانید که بر اساس قانون، گالری ها برای نمایش آثار نیازمند مجوزی از پیش نیستند و در این زمینه مسئولیت تصمیم گیری در انتخاب آثار و تطبیق آن با قوانین به عهده گالری داران است؛ اما اگر تخلفی انجام دهند ما حتما وظیفه پیگیری و رسیدگی داریم.

مظفری تصریح کرد: بر همین اساس ما مورد این نمایشگاه نقاشی را از یکی دو روز پیش در دستور کار قرار داده و هم از مدیر گالری توضیح خواسته ایم و تعدادی از  آثار  که شبهه دار بودند از روی دیوار این نمایشگاه برداشته شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این نهایت سقف برخورد ما نیست، اظهار داشت: هر گالری که اولا اطلاع نداده باشد و در ثانی آثار خارج از موازین را به نمایش گذاشته باشد حتما در شورای گالری ها بررسی شده و اگر بر اساس مفاد قانون متخلف شناخته شود، بر اساس میزان تخلف تصمیم جدی در موردش اتخاذ خواهد شد که ممکن است تذکر همراه با درج در پرونده، توقف فعالیت، ابطال پروانه یا تصمیمات دیگری باشد. اگر یک گالری هم تخلفاتش تکرار شود، در صدور مجوزش بازنگری و برای ابطال آن اقدام خواهیم کرد.

هادی مظفری ادامه داد: در این مورد هم پرونده هنوز باز است و تخلف این گالری به زودی در شورای نگارخانه ها بررسی می شود و بر اساس میزان تخلف رای متناسب صادر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه