English

به منظور ارتقای سلامت اجتماعی،

خانه مشارکت‌های مردمی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی کرمانشاه از تشکیل کارگروه خانه مشارکت‌های مردمی خبر داد.

خانه مشارکت‌های مردمی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیر سلامت معاونت اجتماعی کرمانشاه در خصوص تشکیل کارگروه خانه مشارکت‌های مردمی، گفت: دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کارگروه خانه مشارکت‌های مردمی را تشکیل داد که هدف از تشکیل این کارگروه درگیر شدن عملی مردم، ارتقای سلامت آنان و برآورده کردن نیازهای سلامت‌محور مردم است.

حسین بیگلری  افزود: نوع نیازهای مردم در نقاط مختلف متفاوت است که این نیازها پس از شناسایی به وزارت بهداشت، حاکمیت، دولت منتقل، سواد سلامت و توانمندی افراد با تشکیل کارگروه خانه مشارکت‌های مردمی افزایش خواهد یافت.

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی بیان کرد: خانه مشارکت‌های مردمی فضایی برای ایجاد تعامل دوسویه بین مردم و وزارت بهداشت است که با اجرای برنامه‌های کلان سلامت‌محور به نخبگان مردم و نمایندگان سلامت سازمان‌های مردم‌نهاد انتقال می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه مطالبات و مشکلات حوزه سلامت به وزارتخانه انتقال داده می‌شود گفت: در این طرح به مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر به‌صورت آسان و همه‌جانبه دسترسی داریم.

بیگلری تصریح کرد: اعضای خانه مشارکت‌های مردمی را نمایندگانی از شهرداری، ورزشکاران، کارگران، خیران، رابطین، بهورزان، دانش آموزان، بازنشستگان، خانه مطبوعات، انجمن حمایت از زندانیان، مجمع امور صنفی، هلال‌احمر و معلمان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: به‌منظور اجرای صحیح مطالبات مردمی دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی متولی اجرا است.

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی بابیان اینکه در جلسات استانی این کارگروه نماینده‌ای از استانداری و در شهرستان‌ها نماینده فرمانداری حضور خواهد یافت گفت: مشکلات سلامت‌محور مردم در این کارگروه شناسایی و به مراجع و سطوح بالاتر انتقال داده می‌شود.

دکتر بیگلری اظهار داشت: خانه مشارکت مردمی در همه شهرستان‌ها و بر اساس نیاز آن شهرستان و نوع مطالبات مردم و مشکلاتی که مردم آن منطقه با آن دست‌به‌گریبان هستند تشکیل‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه