English

امام جمعه سنندج:

مؤمنان باید امانتداران مورد اعتمادی برای مردم باشند

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه امانت‌داری سرمایه بزرگ اجتماعی است، عنوان کرد: امانت‌داری رابطه بین انسان و خالق را حفظ می‌کند و برهمین اساس مؤمنان باید امانتداران مورد اعتمادی برای مردم باشند.

مؤمنان باید امانتداران مورد اعتمادی برای مردم باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت:مؤمنان باید امانتداران مورد اعتمادی برای مردم باشند.

خطیب جمعه سنندج در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته سنندج، امانتداری را یکی از دستورات موکد دین اسلام دانست و  اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 58 سوره نساء می‌فرماید:«اِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا؛ خدا به شما فرمان مى‌‌دهد که سپرده‌ها را به صاحبان آنها رد کنید و چون میان مردم داورى مى ‌کنید به عدالت داورى کنید در حقیقت نیکو چیزى است که خدا شما را به آن پند مى‌ دهد خدا شنواى بیناست»

وی افزود: با توجه این اینکه باید گفت که انسان از طرف خداوند به حفظ امانات مردم دستور داده شده است و همین امر وظیفه ما را در مقابل آنچه دیگران نزد ما به امانت می گذارند، سنگین تر می‌کند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه امانت‌داری سرمایه بزرگ اجتماعی است، عنوان کرد: امانت‌داری رابطه بین انسان و خالق را حفظ می‌کند و برهمین اساس مؤمنان باید امانتداران مورد اعتمادی برای مردم باشند.

وی به ابعاد مختلف و وسیع امانت اشاره و اعلام کرد: امانت می‌تواند یک راز، صحبت، مال یا حتی آموزش جوانی باید که به ما سپرده‌اند که ما  به عنوان یک فرد مسلمان و پایبند قرآن این امانات را حفظ کرده و به صاحب مال بدون هیچ اشکالی برگردانیم.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه این هفته با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه‌های قوام دین و شریعت اسلام هستند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را زیربنای همه‌ حرکات اجتماعی اسلام دانست و افزود: هر مومنی در مواجه با کار نادرستی که از دیگران می بیند نباید ساکت شود و مانع از گسترش آن شود.

امام جمعه سنندج اعلام کرد: خداوند به همه اعمال آشکار و پنهان ما آگاه است و اگر عمل خوب انجام دهیم جزای نیکو به آن می دهد.

وی در پایان نمازگزاران را به صبر و شکیبایی در شرایط سخت دعوت کرد و یادآور شد: هیچ سختی بدون حکمت نیست و باید هماره امیدوار بود چرا که طبق فرموده خداوند بعد از هر سختی گشایشی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه