English

خطیب جمعه سنندج:

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید روشن و شفاف باشد

امام جمعه سنندج گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید روشن و شفاف باشد و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند مستوجب عذاب الهی است و بعدا دعاهایش مستجاب نمی‌شود.

فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید روشن و شفاف باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید روشن و شفاف باشد.

وی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، عنوان نمود: با بعثت پیامبر روز به روز دین اسلام گسترش یافت.

امام جمعه سنندج تاکید داشت: ما به عنوان انسان مسلمان باید عملکرد یک سال گذشته خود را بررسی کنیم که اگر موردی و یا نقصی داشته‌ایم تلاش کنیم آن را ترمیم نماییم.

خطیب جمعه سنندج در ادامه با یادآوری آغاز ماه محرم، اذعان داشت: هفته اول این ماه به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که بر هر فرد مسلمانی واجب شده است.

ماموستا خدایی اذعان داشت: ماه محرم فرصتی برای جهاد اکبر یعنی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی ادامه داد: پیامبر به مسلمانان امر کرده است که امر به معروف و نهی از منکر کنند چرا که مسلمانان وظیفه دارند با ترویج این دو فریضه الهی نگذارند گناه در جامعه روی دهد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید روشن و شفاف باشد و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کند مستوجب عذاب الهی است و بعدا دعاهایش مستجاب نمی‌شود.

ماموستا خدایی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی نشود مردم به فساد و بداخلاقی روی می‌آورند.

وی به نقل از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: وجود حاکم و امام عادل که مسلمانان را مورد ظلم قرار ندهد، عالمانی که مسلمانان را به راه راست هدایت کنند، جوانانی که مسلمانان به امر به معروف و نهی از منکرتشویق نمایند و رعایت حجاب در جامعه چهار چیزی است که آن جامعه را از گناه و بلا به دور می‌سازد.

ماموستا خدایی عنوان کرد: روز عاشورا روزی است که توبه حضرت آدم برای بی‌امری خداوند در آن روز را پذیرفت و کشتی نوح هم در آن روز نجات یافت.

امام جمعه سنندج در پایان گفت: پیامبر(ص) فرموده است که روزه عاشورا کفاره گناه یکسال گذشته فرد روزه‌دار است که تمامی مسلمانان را شامل می‌شود در صورتیکه روزه عرفه فقط مختص امت حضرت محمد(ص) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی