English

آیت الله فلاحتی در دیدار با مدیران و معاونان پژوهشی حوزه های علمیه گیلان:

پژوهش حرف نخست را در حوزه های علمیه می زند/عالمان دینی در تمام عرصه های اجتماعی ورود کنند

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه پژوهش حرف نخست را در حوزه های علمیه می زند، یادآور شد: زمانی می تواند پژوهش محقق شود که آموزش لازم در این زمینه وجود داشته باشد .

پژوهش حرف نخست را در حوزه های علمیه می زند/عالمان دینی در تمام عرصه های اجتماعی ورود کنند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیران و معاونان پژوهشی حوزه های علمیه استان با اشاره به اینکه حیات انسان به دانش است اظهار کرد: کسب دانش به انسان نشاط می دهد.

وی، رمز رشد حوزه های عملیه را در سایه پژوهش در طول تاریخ عنوان کرد و افزود: آموزش در حوزه های علمیه در رتبه بعدی قرار دارد.

شیعه در سایه پژوهش زنده است

امام جمعه رشت با بیان اینکه شکوفایی دانش در حوزه های علمیه در طول تاریخ گسترش پیدا کرده است، تصریح کرد: شیعه در سایه پژوهش زنده است.

آیت الله فلاحتی، گسترش علوم در حوزه های علمیه را بسیار خواند و بیان کرد: با توجه به وجود نیازمندی های بسیار در جامعه، برای رسیدن به اهداف باید از مسیر میان بر حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث دانش و مدیریت های کلان اجتماعی باید از رهگذر میان بر وارد شویم، خاطرنشان کرد: گسترش دانش در حوزه های علمیه هنوز در تراز نیاز جامعه نیست و می طلبد عالمان دینی در تمام عرصه های اجتماعی ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود افراد خوش فکر بسیار در استان اشاره کرد و گفت: کسب دانش از نکته های مهم برای عالمان دینی محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه پژوهش حرف نخست را در حوزه های علمیه می زند، یادآور شد: زمانی می تواند پژوهش محقق شود که آموزش لازم در این زمینه وجود داشته باشد ضمن اینکه حوزه های علمیه باید در مسائل پژوهشی با همدیگر در ارتباط باشند.

آیت الله فلاحتی در دیدار با مدیران و معاونان پژوهشی حوزه های علمیه گیلان1

برگزاری جشنواره علامه حلی برادران و خواهران حوزه های علمیه گیلان در سال ۹۸

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در دیدار مذکور به برگزاری جشنواره علامه حلی ویژه خواهران در مدت دو سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ مقاله برای جشنواره مذکور آماده شده و سال ۹۸ جشنواره علامه حلی در دو بخش خواهران و برادران در گیلان برگزار می شود.

درس خارج آیت الله فلاحتی سرشار از نشاط و پویایی است

دبیر جشنواره علامه حلی در کشور نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه درس خارج آیت الله فلاحتی سرشار از نشاط، سرزندگی و پویایی است اظهار کرد: روحیه جهادی را از امام جمعه رشت آموختیم.

حجت الاسلام محمد صالح مازنی، توجه به امر پژوهش در حوزه های علمیه گیلان را ویژه دانست و بیان کرد: امسال مرحله مدرسه ای جشنواره علامه حلی در گیلان شکل گرفته و اتفاق مبارکی در حوزه برادران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه