English

هر عاملی که موجب ضرر زیان بدن باشد حرام است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: هر عاملی که به بدن انسان ضرر جدی برساند حرام است دخانیات نیز یکی از عوامل ضرر رسان به بدن انسان است.

هر عاملی که موجب ضرر زیان بدن باشد حرام است

به گزارش هبرگزاری موج هرمزگان، آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» در سومین کنگره ملی دخانیات و سلامت با محوریت پیشگیری و کنترل دخانیات در بندرعباس بیان کرد: برای رسیدن به جامعه عاری از دخانیات باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد؛ یکی از این ظرفیت ها استفاده از روحانیون و مراجع است؛ لذا باید اطلاعات و آٰنچه در ارتباط با پیشگیری و کنترل دخانیات وجود دارد در اختیار مراجع قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با اشاره به فتواهای اهل سنت گفت: علمای اهل سنت هم در مورد استفاده از دخانیات همانند علمای شیعه هر چیزی که برای صحّت و سلامتی انسان مضر باشد استعمالش را حرام می دانند.

وی تصریح کرد: جامعه ما جامعه خوبی است ولی اطلاعاتش کم است؛ علما و مراجع ما شجاع، متدین، خالص و قوی هستند؛ لذا باید به انها اطلاعات داد اطلاعات دهید و از آنها نظرخواهی کنید.

نعیم آبادی روستای بلبل آباد بشاگرد در شرق استان و روستای بستوئیه رویدر در غرب استان را دو روستای شاخص و پاک در زمینه مبارزه با دخانیات معرفی کرد که توسط دو روحانی و درمدت زمان کوتاهی این تغییر تغییر نگرش را در مردم روستا به وجود آوردند و مردم این دو روستا حتی راضی نیستند پسر یا دختر خود را برای ازدواج به کسی اهل روستایی دیگر که دخانیات مصرف می کنند بدهند، تکثیر این نمونه روستاها می تواند کمک زیادی به سلامتی مردم کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق گفت: اگر اراده قوى باشد، هیچ بدنى براى انجام دادن کار، ناتوان نیست جایی که نیت قوی است جسم کم نمی‌آورد یعنی درون قوی جسم را هم تعالی می‌بخشد به عبارتی دیگر یکدست شدن ظاهر و باطن موفقیت به همراه می‌آورد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه