English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد:

مهاجرت عاملی برای کاهش تاب آوری اجتماعی است/ ۴۷ اولویت فرهنگی گیلان مشخص شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مهاجرت عاملی برای کاهش تاب آوری اجتماعی است و اگر این روند تا سال ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند ۷۰ درصد جمعیت گیلان شهری می شوند.

مهاجرت عاملی برای کاهش تاب آوری اجتماعی است/ ۴۷ اولویت فرهنگی گیلان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه ۴۷مورد اولویت های فرهنگی استان مشخص شده است، اظهار کرد: دو موضوع خشونت کلامی و طلاق برای پیگیری در شورای فرهنگ عمومی گیلان مصوب شده است.

 فاضلی با اشاره به اینکه دامنه خشونت لایه های گسترده ای از رفتار انسان را در بر می گیرد، تصریح کرد: از جمله لایه های زیرین خشونت، خشونت کلامی محسوب می شود که توهین، تحقیر، تهمت، غیبت، خشونت در فضای مجازی و برچسب زدن و تمسخر است.

وی به پنج دلیل خشونت کلامی در گیلان اشاره کرد و افزود: افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش حاشیه نشینی که منجر به برخورد فرودست و فرادست می شود، از دلایل خشونت کلامی در استان است.

مهاجرت عاملی برای کاهش تاب آوری اجتماعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مهاجرت عاملی برای کاهش تاب آوری اجتماعی است و اگر این روند تا سال ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند ۷۰ درصد جمعیت گیلان شهری می شوند.

فاضلی با بیان اینکه کاهش استاندارد سلامت اجتماعی دومین عامل خشونت کلامی در گیلان است، خاطرنشان کرد: خانواده نقش آرامش بخشی خود را نسبت به گذشته از دست داده است.

ازدحام زمینه های مسائل اجتماعی به دلیل تراکم جمعیت در گیلان

وی به ازدحام زمینه های مسائل اجتماعی به دلیل تراکم جمعیت در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در ساعت های پر تراکم ترافیک زمینه پرخاش بیشتر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آدم ها در جاهایی که نظارت و کنترل روی آنها نیست رفتارهای ناهنجار و مغایر شهروندی انجام می دهند، اظهار کرد: آموزش شهروندی در مورد مذکور تاثیرگذار است.

فاضلی به نقش عوامل شخصیتی و روانی در پرخاشگری اشاره کرد و افزود: سبک فرزندپروری والدین به گونه ای شده که افراد خودشیفته در جامعه افزایش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه