English

سرپرست استانداری فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان:

دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه به استفاده از ظرفیت جوانان دارد

سرپرست استانداری فارس گفت: یکی از سیاست های مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت جوانان است و به این مهم اهتمام ویژه دارد.

دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه به استفاده از ظرفیت جوانان دارد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهندس یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه از سیاست های مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت جوانان است گفت: بر اساس سیاست دولت تدبیر و امید، تمام دستگاه های اجرایی موظف و مکلف هستند که در چارچوب مصوبات هیات وزیران و مصوبات شورای عالی اداری از نیروهای جوان به عنوان سرمایه های کشور در بخش ها و حوزه های مختلف استفاده کنند.

وی به موضوع توجه به ظرفیت جوانان کشور به عنوان یکی از سرفصل های 15 گانه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: برای رسیدگی و تحقق سرفصل های 15 گانه شرح وظایف شورای فرهنگ عمومی باید پس از بررسی های کارشناسانه و اولویت بندی موضوعات، اقدام به برنامه ریزی اجرایی و اختصاص اعتبارات لازم کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری سهم جوانان و بانوان در تصدی پست های مدیریتی باید در پایان برنامه ششم توسعه به 30 درصد برسد.

سرپرست استانداری فارس اظهار داشت: با توجه به این که با هدف ترسیم شده فاصله داریم، دستگاه های اجرایی استان باید مصوبه دولت و شورای عالی اداری را با جدیت دنبال کنند و گزارش عملکرد خود را در این زمینه به شکل مستمر ارائه دهند.

شورای فرهنگ عمومی فارس

رحمانی، با اشاره به سابقه تجربه خوب مدیریت جوانان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در آن شرایط سخت، مدیریت و افکار خوب جوانان بود که انقلاب را از آسیب ها نجات داد، کشور را با شتاب پیش برد و موفقیت ها را یکی پس از دیگری رقم زد.

سرپرست استانداری فارس گفت: به همین دلیل امروز نیز باید به بحث بکارگیری جوانان و استفاده از ظرفیت آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی، بر لزوم توجه ویژه به جایگاه خانواده و زنان به عنوان یکی دیگر از سرفصل های 15 گانه شورای فرهنگ عمومی در جامعه افزود: خانواده و زنان بر اساس تعالیم دین مبین اسلام، از جایگاه والایی در جامعه اسلامی ما برخوردار هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

رحمانی ادامه داد: زنان 50 درصد جامعه ما را تشکیل می دهند و سیاست دولت هم بر استفاده از ظرفیت بانوان در حوزه ها و فعالیت های مختلف مدیریتی است و تاکنون نیز در دولت تدبیر و امید شاهد استفاده از بانوان در پست ها و مناصب مختلف بوده ایم.

سرپرست استانداری فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به یکی دیگر از سرفصل های 15 گانه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و با بیان این که تاثیر فضای مجازی بر افکار عمومی امری انکارناپذیر است، گفت: باید ظرفیت های مثبت فضای مجازی را به شکل مطلوب به خدمت بگیریم.

رحمانی افزود: اگر بتوانیم فضای مجازی را به خوبی مدیریت کنیم می توانیم از ظرفیت ها و نکات مثبت آن در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه ها استفاده کنیم و در غیر این صورت این فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد و ما را به مقصدی نامعلوم خواهد برد.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به اهمیت موضوع باید این مهم را باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم.

سرپرست استانداری فارس، با تاکید بر لزوم توجه به محیط زیست به عنوان یک مبحث مهم و حیاتی و یکی از سرفصل های شورای فرهنگ عمومی، گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم، نباید منافع نسل های آینده را قربانی کنیم.

رحمانی افزود: در دنیای امروز یکی از اصول مهمی که در روند توسعه پایدار به آن توجه جدی می شود توجه به محیط زیست  و تضمن منافع نسل های آینده است. وی ادامه داد: بنابراین باید در تمامی برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری، توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح ها را تهیه کنیم.

سرپرست استانداری فارس، یکی از الزامات پیشرفت و توسعه  کشورها و جوامع را نشاط اجتماعی دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که سند سلامت ، نشاط اجتماعی و مبارزه با آسیب های اجتماعی استان توسط دستگاههای  مرتبط همچون بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز تدوین شود.

رحمانی اضافه کرد: توجه به بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی به عنوان محورهای مهم و اثرگذار در جامعه باید مد نظر دستگاه های اجرایی و متولیان امر قرار داشته باشد.

همچنین در این جلسه سرپرست استانداری فارس با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی استان به برگزاری جشن ها و برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه ها از تمام ظرفیت ها و نیروی انسانی و متخصصان استفاده شود.

رحمانی تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی با ایجاد ستادهای اصلی و فرعی در سطح استان به گونه ای برنامه ریزی کنند که برنامه ها و جشن های امسال باشکوه تر و باکیفیت تر از سال های گذشته برگزار شود و زمینه ساز یاس و ناامیدی دشمنان و ایجاد امید و نشاط در مردم کشورمان و دوستداران انقلاب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه