English

با راه‌اندازی از فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره؛

تولید بنزین به ۴۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از ساخت و بهره‌برداری از واحد بنزین فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره‌ی خلیج‌فارس به دست متخصصان داخلی خبر داد.

تولید بنزین به 45 میلیون لیتر در روز می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمدعلی دادور» شامگاه شنبه 28 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: روز جمعه 27 مهرماه دو کمپرسور از مجموع 11 کمپرسور واحد بنزین سازی به‌اضافه‌ی یک عدد از کوره‌های فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره‌ی خلیج‌فارس آغاز به کارکرد.

وی اضافه کرد: این مقدمه‌ای برای شیرین سازی نفتا و به دنبال آن تولید محصول استراتژیک بنزین است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بابیان اینکه امیدوارم ظرف دو ماه آینده بنزین فاز سوم به تولید مداوم برسد، گفت: با پایان عملیات اجرایی فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در حدود دو ماه آینده تولید بنزین به روزانه 40 تا 45 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

دادور با اشاره به تعهد پالایشگاه نفت ستاره به تولید 37 میلیون لیتر بنزین در روز یادآور شد: به دلیل حفظ اقتدار کشور و بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا درزمینه‌ی بنزین روزانه بین 40 تا 45 میلیون لیتر بنزین تقدیم مردم ایران کنیم.

وی در خصوص چگونگی تأمین منابع مالی جهت راه‌اندازی فازهای مختلف پالایشگاه نفت ستاره گفت: بااینکه مرحله‌ی اول وام 260 میلیون یورویی که در حدود 71 میلیون یورو بود به‌حساب بانک «کورلن» واریز شد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از آن برداشت چندانی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: با تبدیل ثروتی که در پالایشگاه وجود داشت به منابع مالی بعد از یک دوره‌ی رکود توانستیم از یک سال گذشته تاکنون بهره‌برداری از فازهای مختلف پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را از سر بگیریم.

دادور با اشاره به اینکه راه‌اندازی فازهای مختلف پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس سبب شد تا برداشت گاز غنی از میدان پارس جنوبی پایدار شود، گفت: در حال حاضر این پالایشگاه می‌تواند حدود 360 تا 420 هزار بشکه میعانات گازی را در روز پالایش کند.

وی بابیان اینکه در فاز سوم از هیچ نیروی خارجی استفاده‌نشده است، خاطرنشان ساخت: با تکیه‌بر توان متخصصان داخلی مراحل مختلف ساخت و راه‌اندازی فاز سوم انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج گفت: در حال حاضر با توجه به تولید 360 هزار بشکه میعانات گازی در روز پالایشگاه ستاره‌ی نفت خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه در نوع خود در جهان است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی فاز چهارم و پنجم می‌توانیم به تولید روزانه 600 هزار بشکه در روز دست پیدا کنیم، تصریح کرد: امکان توسعه‌ی پالایشگاه خلیج‌فارس به دلیل وجود امکانات انتقال خوراک تا تولید روزانه 840 هزار بشکه نیز وجود دارد.

دادور با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید بنزین یورو 5 چیزی در حدود 27 میلیون لیتر با اکتان 91 در روز است، گفت: اگر این بنزین با اکتان 87 تولید شود این ظرفیت به روزانه بین 30 تا 32 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه