English

در هفته‌ی دولت اجرا می‌شود؛

بهره‌برداری از ۸۲۱ پروژه‌ی عمرانی در هرمزگان

استاندار هرمزگان از بهره‌برداری از 821 پروژه‌ی عمرانی بااعتباری بالغ‌بر هزار و 936 میلیارد تومان در هفته‌ی دولت در هرمزگان خبر داد.

بهره‌برداری از 821 پروژه‌ی عمرانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «فریدون همتی» در جمع خبرنگاران با اشاره به جنگ اقتصادی تمام‌عیار دشمن علیه کشورمان، اظهار داشت: اگر رسانه‌ها و مردم به کمک دولت بیایند، قدرت مضاعفی را در تقابل با دشمن ایجاد می‌کنند و برای دشمن دوره‌ی ناامیدی ایجاد خواهد شد. دشمن اگر در این مرحله اتحاد درونی در کشور ما را ببیند بی‌شک به دریوزگی می‌افتد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: دولت آمریکا دولتی بی‌ثبات است و نمی‌شود بر روی قول و قرار با آن حساب باز کرد.

نماینده عالی دولت با اشاره به نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی گفت: رسانه‌ها می‌توانند به کمک مردم و دولت بیایند و در این مقطع نقشی ماندگار داشته باشند همان‌گونه که در دوران جنگ تحمیلی داشتند.

همتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گرامی داشت هفته دولت گفت: با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های هرمزگان علاوه بر پروژه‌های استانی، پروژه‌های ملی فراوانی را در دست اجرا و بهره‌برداری داریم و وقتی فعالیت ملی و محلی در کنار هم قرار بگیرد سرعت توسعه افزایش می‌یابد و همه‌گیر می‌شود.

همتی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و اهمیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، گفت: در پارسیان 6 مگا پروژه شامل 4 واحد پتروشیمی، یک نیروگاه و یک آب‌شیرین‌کن در حال پیگیری است که با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ساخت بندر بزرگ پارسیان گفت: این بندر زمینه را برای استقرار صنایع انرژی بر فراهم می‌آورد و سالانه قابلیت 40 تا 50 میلیون تن صادرات خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری جهت اخذ مجوزها و تأمین اعتبارها افزود: امیدواریم برخی از این پروژه‌ها در سال جاری به نقطه‌ی شروع برسد.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در شرق هرمزگان پیگیری می‌شود، گفت: در شرق استان چندین پروژه در دست اقدام داریم، یک پالایشگاه 350 هزار بشکه‌ای نفت سنگین  که بخش خصوصی آن را دنبال می‌کند و ما زمین آن را تأمین کرده‌ایم و پیگیر مجوزهایش هستیم، همچنین پیگیر نیروگاه هزار و 400 مگاوات سیریک، بندر جدید جاسک، بحث منطقه آزاد جاسک که در مجلس است، نیز هستیم، دو پالایشگاه در دست اقدام در شرق استان داریم و این‌ها به این معنی است که شرق استان نیز در معرض یک تحول بزرگ است.

همتی با اشاره به گسترش منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی خلیج‌فارس گفت: در حال حاضر محوطه‌ای بالغ‌بر 2500 هکتار را به منطقه‌ی ویژه‌ی خلیج‌فارس اختصاص داده‌ایم که در حال آماده‌سازی است و بعد از ساخت و تسطیح برای استقرار واحدهای صنعتی اختصاص می‌یابد.

استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جهت افزایش تولید فولاد در هرمزگان ابراز داشت: در جلساتی که با فولاد مبارکه اصفهان، صندوق بازنشستگی کشور و مجتمع گل گهر موافقت‌نامه‌ای برای تشکیل یک کنسرسیوم انجام‌شده تا بتوانیم تولید فولاد در هرمزگان را به سالانه ده میلیون تن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال فاز سوم پالایشگاه ستاره‌ی خلیج‌فارس نیز افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح فاز سوم این پالایشگاه ظرفیت تولید بنزین یورو 5 در این پالایشگاه به روزانه 36 تا 40 میلیون لیتر و تولید میعانات گازی در این پالایشگاه نیز به روزانه 12 میلیون لیتر خواهد رسید.

عالی‌ترین نماینده دولت در هرمزگان بابیان اینکه فاز چهارم پالایشگاه نفت ستاره نیز پس از فاز سوم آن تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: استان هرمزگان به لحاظ تولید بنزین و پالایشگاه دارای ظرفیت‌های جهانی است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه کشتی‌سازی هرمزگان دارای زیرساخت بسیار خوبی است اظهار داشت: با جلساتی که با دو بنگاه بزرگ حمل‌ونقل دریایی داشتیم اختلاف‌هایی که بین این بنگاه‌ها و ایزوایکو بود مرتفع گردید.

همتی با اشاره به توافقی که با کشتی‌رانی و شرکت ملی نفت‌کش صورت گرفته افزود: بر اساس این توافق بناشده که ایزوایکو تعمیرات کشتی‌های این دو شرکت را انجام دهد با این شرط که این شرکت بتواند به لحاظ سرعت، قیمت و کیفیت با موارد مشابه خارجی رقابت کند.

عالی‌ترین نماینده‌ی دولت در هرمزگان بابیان اینکه این موضوع باعث اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال‌های موجود می‌شود گفت: این اتفاقات باعث می‌شود که ایزوایکو در آستانه‌ی یک تحول قرار گیرد.

 وی با اشاره به اهمیت شهرک صنایع دریایی در محوطه کشتی‌سازی افزود: مراحل ساخت زیرساخت این شهرک در حال اجراست.

استاندار هرمزگان بابیان اینکه فاز سوم منطقه ویژه سازمان بنادر نیز کلنگ خورده است و مراحل ساخت پیشرفت خوبی دارد، ابراز کرد: حمل‌ونقل بزرگ و کم‌نظیر به‌واسطه بندر شهید رجایی در استان ما شکل‌گرفته است و این حجم ورودی و خروجی می‌تواند اشتغال‌های مختلف و جانبی را ایجاد کند و این ظرفیتی جدید است.

همتی با اشاره به اینکه در خصوص بنادر دیگر استان امسال برنامه‌های خوبی در حال پیگیری است، افزود: تمرکز بیشتر بر جزایر هرمز، ابوموسی، هنگام و لارک و همین‌طور نوار ساحلی است؛ با توجه به مصوبه مجلس که برای ملوانان شکل گرفت حدود 800 لنج در استان ساماندهی و فعالیت حدود 8 هزار نفر روی این لنج‌ها پایدار و قانونمند شد.

وی بابیان اینکه امسال اصلاحیه‌ای بر مصوبه سال قبل گذاشته شد و مشوق‌ها را افزایش دادند، تصریح کرد: سوخت لنج‌ها به قیمت داخلی محاسبه می‌شود و معافیت‌های آنان افزایش می‌یابد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه بر اساس آمار مرکز آمار نرخ بیکاری هرمزگان در سال 96 به 9 درصد رسیده است، عنوان کرد: بنادر کوچک ما نیز در حال فعال شدن هستند، همه نوار ساحلی به دنبال ایجاد بازارچه‌های ملوانی هستند و مسئله قاچاق مدیریت می‌شود و رونقی که در بازارچه‌های ملوانی وجود دارد حاصل تصمیم و عملکرد درست دولت و جوامع محلی بوده است.

همتی بابیان اینکه طبق آمار شیلات حدود سه هزار و 500 صیاد مجاز و 5 هزار صیاد غیرمجاز و حدود 600 لنج بدون مجوز داریم، افزود: مسئله صید غیرقانونی کشتی‌های چینی مدام مطرح می‌شود، که بنده معتقدم این افراد غرض‌ورزی سیاسی دارند، متخصصین دانشگاهی ما در این زمینه در حال بررسی هستند، تمام کسانی که در عمق 200 متر خارج از 12 مایلی آب ساحلی برای صید فانوس ماهی مجوز دارند ایرانی هستند، در حال بررسی هستم تا اسامی این افراد را رسانه‌ای کنم، لنج‌های ایرانی توان صید در این عمق را ندارند و این افراد کشتی‌هایی را اجاره کرده یا به تملک گرفته‌اند و مطابق آیین‌نامه باید هرسال 20 درصد از پرسنل خارجی خود را با پرسنل ایرانی جایگزین کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های شیلات همه مجوزها در اجاره یا تملک ایرانی‌ها هستند، این کشتی‌ها بار خود را در ساحل ما خالی می‌کنند و تصور خارج شدن ماهی‌ها از کشور غلط است، اظهار کرد: ممکن است برخی از این کشتی‌ها در کنار فعالیت قانونی خود در عمق‌های کمتر هم فعالیت کنند که تخلف است و باید با آن‌ها مقابله شود، در خصوص اینکه کشتی‌های صید فانوس ماهی‌ها غذای ماهیان دیگر را صید می‌کنند و برای ذخایر ما مضر است در حال بررسی علمی هستیم و در صورت اثبات آن با این مورد مقابله خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه به دنبال ساماندهی لنج‌ها و صیادان بدون مجوز هستیم، تصریح کرد: اگر مردم همکاری کنند دولت در استان تلاش می‌کند مسائل را به‌گونه‌ای ساماندهی کند که معیشت صیادان دستخوش بحران نشود.

مقام عالی دولت در هرمزگان با تأکید بر اینکه نظارت بر کشتی‌های صیادی ضعیف است، ابراز کرد: گزارش اولیه‌ای از نحوه صید کشتی‌ها در آب‌های خلیج‌فارس به وزیر جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به پروژه‌هایی که در هفته‌ی دولت افتتاح می‌شود گفت : تعداد کل این پروژه‌هایی که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد 821 پروژه و بااعتباری بالغ‌بر هزار و 936 میلیارد است که شامل اعتبارهای ملی، استانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌شود.

همتی افزود: این پروژه‌ها شامل 452 پروژه در بخش مسکن، عمران شهری و روستایی، 87 پروژه در بخش بهداشت، 62 پروژه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی 62 پروژه، در بخش حمل‌ونقل 61 پروژه، در بخش انرژی 42 پروژه، در بخش آموزش 37 پروژه، در بخش صنعت و معدن و تجارت 35 پروژه، در بخش تربیت‌بدنی 15 پروژه در بخش کار و رفاه اجتماعی 9 پروژه، در بخش منابع آب 2 پروژه و در بخش بازرگانی 4 پروژه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی