English

در هفدهمین جلسه تنظیم بازار استان هرمزگان مطرح شد؛

برخورد قاطع با واحدهای صنفی متخلف/۴۸۵ هزار ریال قیمت مصوب گوشت گرم در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هرمزگان در هفدهمین جلسه تنظیم بازار استان از تامین و توزیع کالاهای اساسی به عنوان یکی از موارد مهم جلسه یاد کرد.

برخورد قاطع با واحدهای صنفی متخلف/485 هزار ریال قیمت مصوب گوشت گرم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «ایرج حیدری» در هفدهمین جلسه تنظیم بازار استان اظهار داشت: پس از تامین و توزیع کالاهای اساسی نیاز است نظارت مستمر بر شبکه توزیع صورت بگیرد و با متخلفان به صورت قاطعانه برخورد شود.

وی یکی از موارد مهم در برخورد قاطعانه را پلمپ و نصب بنر درب واحدهای متخلف عنوان کرد  و بیان داشت: مراکز عرضه و فروش در سطح استان زیاد ولی واحدهای متخلف و یا کسانی که به صورت مستمر تخلف خود را تکرار می‌کنند محدود هستند که از این پس با برخورد جدی مواجه می شوند و قطعا آنها را پلمپ و یا با نصب بنر مشخص خواهیم کرد.

حیدری افزود: برای حل مشکلات نیاز است مدیران دستگاههای اجرایی خود در میدان باشند تا با رصد بازار بتوانند مشکلات مردم را لمس نمایند.

وی در ادامه به تامین گوشت قرمز گرم برای استان اشاره نمود و اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل پشتیبانی امور دام نسبت به تهیه لیست عوامل توزیع کننده گوشت اقدام و آن را در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان قرار دهند تا سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمت مصوب را اعلام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هرمزگان در ادامه افزود: اداره کل شیلات استان هرمزگان نیز با کنترل بازار ماهی و اعلام قیمت ماهی به صورت روزانه، در بخش تنظیم بازار این حوزه می تواند نقش موثری داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در ادامه به ایجاد شبکه های توزیع غیر از شبکه های بازار و گستردگی آن پرداخت و افزود: با توجه به نیاز بازار به کالاهای اساسی من‌جمله برنج، گوشت قرمزمنجمد، گوشت قرمز گرم و گوشت مرغ، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار با کمک دستگاههای اجرایی نسبت تامین و توزیع این اقلام، اقدام نموده است.

«خلیل قاسمی» در اشاره به قیمت مصوب گوشت گرم کشتار استان اظهار داشت: گوشت گرم گاو و گوساله کشتار شده بدون چربی به مبلغ 485 هزار ریال و گوشت گرم گاو و گوساله کشتار شده با چربی به مبلغ 455 هزار ریال  در واحدهای صنفی توزیع می گردد.

وی طرح ویژه بازگشایی مدارس را از دیگر موارد تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس در این بازه زمانی نیز بازرسان سازمان علاوه بر بازرسی دیگر صنوف نسبت به بازرسی عرضه کنندگان محصولات همچون لباس فرم مدارس، لوازم التحریر و کیف و کفش ، نظارت ویژه ای دارند.

قاسمی افزود: از ابتدای آغاز طرح بازگشایی مدارس سه هزار و 750 مورد بازرسی انجام شده که 238 پرونده تشکیل شده است.

وی ارزش پرونده های تشکیل شده را بالغ بر 28 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اطلاع دهند تا بازرسان سازمان نسبت به رصد موضوع سریعاً اقدام نمایند.

به گزارش موج، در پایان این جلسه از سایت اتاق اصناف هرمزگان به نشانی www.asnafhormozgan.com رونمایی شد.

شهروندان با مراجعه به این سایت می توانند به نرخنامه 44 اتحادیه صنفی به صورت آنلاین دسترسی داشته و در صورت مغایر بودن مبلغ عرضه می توانند با تماس به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تخلفات احتمالی را گزارش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه