English

آیت الله میرعمادی:

برخی جریانات به دنبال انحراف نهضت عاشورا هستند/باید منبر روحانیون در محرم و صفر امیدآفرین باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تشریح ۲ جریانی که به دنبال کاهش تأثیرگذاری نهضت عاشورا است، گفت: منبر روحانیون در این ایام باید امیدآفرین باشد.

برخی جریانات به دنبال انحراف نهضت عاشورا هستند/باید منبر روحانیون در محرم و صفر امیدآفرین باشد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ لرستان، گفت: هیچ عملی مانند تبلیغ دین، ما را به خدا نزدیک نمی کند، لذا باید خدا را شکر کنیم که مبلغ دین خدا هستیم، دعوت کننده مردم به سوی خدا هستیم، این مسئولیت بزرگی است و خداوند این مسئولیت را به پیامبران داده است، به انسان های معصوم داده است، چه افتخاری بالاتر از این است که مبلغ دین باشیم و مردم را به دین خدا دعوت کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: باید موضوعات مناسب با شرایط امروز جامعه بیان شود، در خصوص نهضت عاشورا نیز اگر موضوع شناسی کنیم و با شناخت موضوع مطلب تهیه کنیم و بعد منبر برویم، حتما در جامعه تاثیرگذار خواهیم بود. لذا روحانیون و مبلغان باید در ماه محرم به بیان شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نهضت عاشورا بپردازند.

پیام امام حسین(ع) در روز عاشورا باید به درستی به مردم منتقل شود

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: منبر باید پیام داشته باشد، باید پیام امام حسین(ع) را به خوبی به مردم منتقل کرد. مایوس کردن مردم نه به صلاح جامعه است نه به مصلحت نظام، لذا منبر روحانیت باید امید آفرین باشد.

حفظ نظام، ادامه راه ائمه اطهار(ع) است

آیت الله میرعمادی، ادامه داد: امام حسین(ع) اعضای خانواده و یاران خود را فدای طریقت الهی کرد تا پیام عاشورا را به گوش مردم برساند، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) چه کردند، نهضت را حفظ کردند، حال در روزگار ما، حفظ نظام ادامه راه ائمه اطهار(ع) است.

2 جریان منحرف در حال تغییر مسیر نهضت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به 2 جریانی که می خواهد ذهن مردم را در خصوص نهضت عاشورا منحرف کند، هشدار داد: این 2 جریان ریشه در دشمنن دارند، البته گاهی ممکن است من و شما نیز از سر غفلت هذیان‌های آنان را تکرار کنیم. لذا مقابله با این اقدام دشمنان دین و ایمان مردم، بصیرت افزایی است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: یکی از این جریانات، جریانی است که می‌گوید اقدام امام حسین(ع) در عاشورا یک حرف است اما آنچه آخوندها و روحانیون می‌گویند چیز دیگر است. کتابی هم از سوی وهابیت نوشته شده و سایتی هم طراحی کرده‌اند تا امام حسین را آنگونه که می‌خواهند معرفی کنند. البته این جریان به واسطه سخنرانی بعضی از مکلا و تحلیل آنان از عاشورا قوت یافته، که باید با آن مقابله کرد و مراقب بود که معرفی حسین ابن علی(ع) و نهضت عاشورا دچار خدشه و تحریف نشود.

در زمان غیبت امام زمان(عج)، روحانیون نهضت عاشورا را زنده نگه داشته‌اند

سید احمد میرعمادی تاکید کرد: با قاطعیت می‌گویم آنان که در زمان غیبت کبری نهضت عاشورا را زنده نگه داشته‌اند علما و روحانیون بودند. عالمان دین بودند که در طول این 1400 سال نهضت را زنده نگه داشتند،  پس هشدار می‌دهم، مبادا این مهم از دست برود.

جریانی منحرف می‌خواهد دست روحانیت را از منبرهای عاشورایی کوتاه کند

وی، افزود: این جریانات در تلاش هستند تا عاشورا را از ما بگیرند،  مبادا این تریبون و منبر را از دست بدهیم، آیا می‌دانید چند هیات مذهبی وجود دارد که علیرغم حضور روحانیت، غیر معممین در آن سخنرانی می‌کنند ؟!. این جریان خزنده است و ریشه در وهابیت دارد، تا آنجا که می‌خواهند بگویند نهضت عاشورا را قبول داریم اما آنچه شما می گویید را قبول نداریم.

امام جمعه خرم‌آباد، با اشاره به اینکه جریان خزنده دیگر می‌گوید که منبر ما غیر سیاسی باشد، هیئت ما غیرسیاسی باشد،  مداح ما غیر سیاسی باشد، گفت: ما منبر سیاست زده و جناحی که آفت سیاست زدگی در آن باشد را نمی‌خواهیم اما نمی‌شود تکلیف سیاسی مردم را مشخص نکرد و بصیرت افزایی نکرد، نمی‌شود روشنگری نکرد، مگر می‌شود این همه توطئه و شیطنت صورت بگیرد اما حرف نزنیم. این جریان می خواهد نهضت عاشورا را کمرنگ کند، تنها ثمره‌اش بشود به سروسینه زدن و آرزوی شفاعت روز قیامت!.

دفاع از نظام اسلامی یک وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) امروز در زندگی اثر گذار است و «هیهات من الذله» امام حسین(ع) امروز برای ما تعیین کننده است، افزود: حکومتی به نام اهل بیت در ایران شکل گرفته و دفاع از نظام اسلامی یک وظیفه همگانی است، لذا مبلغان دین باید از نظام اسلامی دفاع کنند، هیات مذهبی لرستان و کشور باید سیاسی باشند و باید روشنگری کنند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: به لطف خدا، مردم ما با مسائل دینی آشنا هستند و دینداری جزوی از ذات این مردم است اما وظیفه شما روحانیون این است تا با سخنان خود، تبلیغات دینی را در جامعه گسترش دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه