English

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد:

باید کمیته امداد حضرت امام(ره) مسوول جمع‌آوری زکات فطره در لرستان باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در دومین جلسه شورای زکات استان، گفت: مسوولین در بحث زکات به دنبال آمارسازی نباشند و به وظیفه قانونی، انسانی و الهی خود عمل کنند.

باید کمیته امداد حضرت امام(ره) مسوول جمع‌آوری زکات فطره در لرستان باشد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در دومین جلسه شورای زکات استان، گفت: زکات حکمی الهی و شرعی است، لذا یکی از وظایف مسوولین در نظام اسلامی، عمل به احکام الهی است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه زکات نقشی حیاتی در جامعه دارد، تصریح کرد: زکات از جنبه اقتصادی باعث رشد اقتصادی و از جنبه اجتماعی موجب رفع محرومیت و فقرزدایی شده و خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، افزود: کمیته‌های شورای زکات لرستان باید برنامه‌ریزی دقیقی بر وجوهات جمع‌آوری داشته باشند تا با هزینه صحیح آن، بخشی از مشکلات استان حل و فصل شود.

ترویج فرهنگ زکات در جامعه، به ویژه جامعه روستایی امری لازم و ضروری است

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی اجتماعی در حوزه زکات، گفت: مبلغین دینی و رسانه‌های استان باید در بحث زکات بهتر از گذشته عمل کنند تا آحاد جامعه در این امر الهی مشارکتی بیش از پیش داشته باشند چرا که ترویج فرهنگ زکات در روستاها امری مهم و اساسی است که باید توجه بیشتری به آن داشت.

حق معادل‌سازی مودیان زکات در لرستان پرداخت شود

میرعمادی در ادامه به گلایه مودیان زکات مبنی بر عدم پرداخت‌ حق معادل‌سازی اشاره و تاکید کرد: معادل‌سازی سال‌های گذشته پرداخت می‌شد اما حدود 3 سال است که این حق پرداخت نشده و گلایه‌مندی مودیان زکات را در پی داشته، لذا لازم است تا با بهره‌گیری از تجربیات دیگر استان‌هایی که موفق به پرداخت معادل‌سازی شده‌اند، این مشکل را در استان لرستان برطرف کرد.

سید احمد میرعمادی

کمیته امداد تنها مسوول جمع‌آوری وجوه زکات مردم لرستان باشد

رئیس شورای زکات لرستان با تاکید بر اینکه نباید در بحث زکات به‌دنبال آمارسازی بود بلکه باید به‌دنبال اجرای احکام الهی باشیم، گفت: سال گذشته در قالب شورای زکات تجربه موفقی کسب کردیم که این تجربه کشوری نیز شد، لذا در سال جاری باید از فعالیت افراد غیرمرتبط که صندوقی را جهت دریافت وجوهات معرفی کرده و فضای نامطلوبی را ایجاد کرده‌اند جلوگیری شود تا فقط کمیته امداد امام خمینی (ره) مسوول جمع‌آوری زکات فطره باشد.

گفتنی است، زکات فطره یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است که در پایان ماه مبارک رمضان و در عید فطر پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه