English

استاندار گیلان خواستار شد:

راه اندازی آزمایشگاه های سازمان استاندارد در مراکز ویژه اقتصادی

استاندار گیلان گفت: سازمان استاندارد باید مراکز آزمایشگاهی خود را در بنادر و مراکز ویژه اقتصادی فعال کند تا در روند ارائه گواهینامه استاندارد تسریع شود.

راه اندازی آزمایشگاه های سازمان استاندارد در مراکز ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، استاندار گیلان صبح امروز در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی گیلان در سالن اجتماعات استانداری با تأکید روند ارائه گواهینامه استاندارد از سوی سازمان متولی آن در گیلان اظهار کرد: سازمان استاندارد باید مراکز آزمایشگاهی خود را در بنادر و مراکز ویژه اقتصادی فعال کند تا در روند ارائه گواهینامه استاندارد تسریع شود.

مصطفی سالاری با رد برخی از ادعاها مبنی بر اینکه گفته می‌شود به‌جای تخلیه بار در گیلان برخی از تجار کالای خود را در مازندران تخلیه می‌کنند افزود: در این رابطه مستندی دال بر اینکه تخلیه بار تجار و بازرگانان در استان‌های هم‌جوار صورت می‌گیرد در دسترس نیست و نمی‌توان به آن اعتنا کرده اما ممکن است این اقدام بر اساس ذکاوت و رقابت استان‌ها در افزایش سهم صادرات باشد که باید با تجار و بازرگانان فعال نشست تخصصی برگزار کرد تا موانع صادرات ازجمله وجود ضعف‌ها در زیرساخت‌ها و دستگاه‌ها موردبررسی و مطالعه قرار بگیرد.

لزوم ایجاد کارگروه هماهنگی و توسعه صادرات در گیلان با محوریت استان‌های شمالی

وی بر لزوم ایجاد کارگروه هماهنگی و توسعه صادرات در گیلان با محوریت استان‌های شمالی تأکید کرد و گفت: گیلان با توجه به‌موقعیت جغرافیایی و سهم صادراتی که در شمال کشور دارد می‌تواند در توسعه صادرات کالا و محصولات به کشورهای حاشیه خزر نقش بسزایی داشته باشد و در این راستا ایجاد کارگروه توسعه صادرات و هماهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تخصیص ارز دولتی به محصولات ازجمله چای و برنج اظهار کرد: در حال حاضر واردات برنج به حداقل رسیده و لازم است با رایزنی‌های دولتی میزان واردات قانونی برنج به داخل کشور تقلیل پیداکرده تا قیمت برنج داخلی به‌اندازه مطلوب حفظ شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه