English

استاندار در جمع خبرنگاران صدا و سیمای گیلان عنوان کرد:

شایعه کمبود بنزین در روزهای گذشته نمونه ای از فضاسازی منفی برخی رسانه ها بود

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران صدا و سیمای گیلان گفت: شایعه کمبود بنزین در روزهای گذشته نمونه ای از فضاسازی منفی برخی رسانه ها بود.

شایعه کمبود بنزین در روزهای گذشته نمونه ای از فضاسازی منفی برخی رسانه ها بود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران صدا و سیما مرکز گیلان حاضر شد و از فعالان رسانه ملی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه رویدادهای جاری موجب آگاه سازی در جامعه می شود، تصریح کرد: اعتبار رسانه های خبری در صحت محتوای آنان است.

نماینده عالی دولت در گیلان فعالیت بدون واسطه و ارائه ارزان اخبار را ماحصل حرکت به سمت الکترونیکی شدن و فعالیت در فضای مجازی دانست و افزود:رقابت در امر اطلاع رسانی هرتواند خود را روز جدی تر و سخت تر می شود و در این بین رسانه ای موفق است که بتواند خود را با تغییر و تحولات هماهنگ کند.

سالاری تصریح کرد: رسانه ملی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و نیز اعتماد سازی در جامعه دارد و با بررسی ابعاد این وظیفه خطیر باید نسبت به فرهنگ سازی و تحلیل وضع موجود در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش کرد.

استاندار گیلان نیاز امروز جامعه را آرامش و نشاط اجتماعی خواند و با تاکید بر لزوم بسترسازی برای تحقق این امر، انتشار آزاد اطلاعات و اخبار را یک ضرورت خواند.

وی افزود: در بحث جمهوریت اصلی ترین مسئله مردم سالاری دینی و تحقق دموکراسی است ، لذا باید این آرمان مهم الگوی رفتاری مدیران قرار گیرد.

سالاری آزادی عمل در مسیر فعالیت رسانه ها را یک الزام خواند و گفت:این منابع خبری باید بدون واسطه و فارغ از جناح بندی با بهره گیری از الگوهای صحیح اخلاقی به رسالت خود ادامه دهند.

وی شایعه کمبود بنزین در روزهای قبل را نمونه ای از فضاسازی منفی برخی رسانه ها اعلام و تصریح کرد: متاسفانه در روزهای ابتدایی رسانه های رسمی نتوانستند بر شایعات غلبه کنند و افکار بخش اعظم جامعه به سمت حواشی و کمبود منابع سوق پیدا کرد.

استاندار گیلان در پایان با بیان اینکه در فراورده های خبری باید صداقت و صراحت در کنار هم قرار گیرند، از فعالان حوزه رسانه خواست تا به عنوان منبع مورد وثوق مردم نسبت به انعکاس ظرفیت ها،نمایش فعالیت های انجام شده،کمبودها و حتی بیان انتقادهای مردمی اقدام نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه