English

استاندار گیلان:

رسانه ها به شکل نوین دستگاه ها را امر به معروف و نهی از منکر می کنند

استاندار گیلان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر به شکل کاملاً نوین از جمله وظایف اصحاب رسانه در ارتباط با دستگاه های دولتی است.

رسانه ها به شکل نوین دستگاه ها را امر به معروف و نهی از منکر می کنند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت:‌ برای ایجاد ارزش افزوده و حمایت از محصولات استراتژیک گیلان،‌ تمهیداتی اندیشیده شده که برنج استان با لگوی ویژه در فروشگاه‌های بزرگ کشور عرضه شود.

استاندار گیلان چهار اولویت نخست گیلان برای رسیدن به توسعه پایدار را برشمرد و ابراز داشت:‌ کشاورزی،‌ صنعت،‌ تجارت و خدمات که گردشگری نیز یکی از زیر مجموعه‌های اصلی و مهم آن به شمار می‌رود از جمله مواردی هستند که باید برنامه‌های دقیقی برای پیشرفت در آن‌ها اجرایی شود.

سالاری این اظهارنظر که استانداری تنها به امر توسعه گردشگری می‌پردازد و از سایر حوزه‌ها غافل است را رد کرد و بیان داشت:‌ استفاده و تقویت تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در گیلان در دستور کار استانداری گیلان قرار دارد و در این مسیر توسعه قطعاً تبعیضی رخ نخواهد داد.

نماینده عالی دولت در گیلان به محدود بودن زمین‌ها و اراضی شالیکاری در این استان اشاره کرد و افزود:‌ برای برون رفت از این عوامل محدودکننده و رسیدن به درآمد بیشتر در استان،‌ اصلاح بخشی از ساختارهای تولید و فرآوری محصول در کنار ایجاد صنایع تبدیلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اصلاح بذر را به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر در افزایش بهره‌وری و عملکرد ‌دانست و تصریح کرد: اصلاح 10 درصدی بذر برنج در هرسال برای افزایش راندمان تولید برنج در استان گیلان از جمله موارد مهمی است که استانداری گیلان به همراه دستگاه‌های مرتبط برای نیل به آن تلاش می‌کند.

استاندار گیلان با تأکید بر این مسئله که راه‌آهن گیلان در کنار فرصت‌های جدید تهدید‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت عنوان کرد:‌ ورود خیل عظیمی از گردشگران از این طریق به استان و عدم برنامه‌ریزی جهت آماده کردن بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز مخاطراتی را برای گیلان ایجاد می‌کند.

سالاری ایجاد مهمان‌پذیرها،‌ اقامتگاه‌ها و ایجاد بازارچه‌های محلی برای عرضه صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد این فضاها و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان چه در خشکی و چه در حوزه سواحل دریای خزر در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان ساخت ویلا توسط غیربومیان در گیلان را از جمله مخاطرات موجود استان دانست و تصریح کرد:‌ اگر مراقبت‌های ویژه و نظارت‌های اصولی در این مسیر اجرا نشود بسیاری از مزارع کشاورزی و یا سواحل دریا در معرض تغییر کاربری و تهدید قرار می‌گیرند.

وی توسعه و حمایت از طرح‌های آبزی‌پروری و پرورش ماهی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ برای رسیدن به اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی در حوزه پرورش انواع ماهی،‌ تمام دستگاه‌های مرتبط را بسیج کرده‌ایم تا موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژهایی نظیر این برطرف شود.

استاندار گیلان دیدار با فعالان و کارفرمایان شهرک‌های صنعتی را از جمله برنامه‌های استانداری گیلان دانست و ابراز داشت:‌ برای رسیدگی و حل سریع مشکلات فعالان عرصه تولید در شهرک‌‌های صنعتی استان،‌ هفته‌ای یک روز را به بررسی دغدغه‌های این قشر اختصاص داده‌ایم.

سالاری حمایت از سرمایه‌گذاران را در توسعه هرچه بیشتر گیلان تأثیرگذار خواند و عنوان کرد:‌ در کنار این حمایت‌های همه‌‌جانبه در حوزه تسهیلات و رفع موانع مالیاتی برخی قوانین و ضوابطی که اختلالاتی در این مسیر ایجاد می‌کند به بررسی و بازبینی نمایندگان مجلس نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان حل معضل رودخانه‌های گوهررود و زرجوب را در گرو رسیدگی به برخی اشکالات جدی در سایر حوزه‌ها اعلام کرد و گفت:‌ ساماندهی فاضلاب‌های شهری و یا احداث سدهای لاستیکی در مناطق بالا دستی از پیش‌نیازهای لازم جهت حل کامل مشکل این دو رودخانه است.

وی در مورد به‌کارگیری جوانان در برخی از مسئولیت‌های استانداری گیلان نیز تصریح کرد:‌ بنا به اصل مهم استفاده از ظرفیت و توان قشر نخبه و جوان در مسئولیت‌های مختلف به اعتقاد بنده در صورت اثبات شایستگی‌ها بهره‌گیری از چنین نیروهایی بسیار مفید خواهد بود.

استاندار گیلان در مورد سایت نفتی رودسر و ادامه عملیات ساخت سکوی آن عنوان کرد:‌ در حال حاضر به علت عدم وجود تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته در حوزه استحصال منابع از عمق دریا این طرح با موانعی روبه‌رو شده و کار اجرای سکوی آن نیز به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

سالاری حاکم بودن نگاه جناحی در جامعه و به طور ویژه در گیلان را موجب ایجاد لطمه به سرمایه‌های مردمی ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ انتخابات و رقابت‌های مربوط به آن مدتها است که تمام شده است بنابراین برای رسیدن به یک انسجام و اتحاد ملی و حل مشکلات مردم باید این جناح‌بندی‌ها را کنار بگذاریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر این نکته که مسئولان برای شنیدن مشکلات مردم باید گوش شنوا داشته باشند عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده مردم کارفرمای حکام و دولتمردان هستند و مسئولان نیز در قبال مسئولیتی که به آن‌ها واگذار شده باید پاسخگوی رفع نیازهای جامعه باشند.

وی تفاوت در ذائقه‌های سیاسی را امری اجتناب‌ناپذیر‌ در یک جامعه سالم و پویا ارزیابی کرد و اظهار داشت: استفاده از افرادی که سیاست‌های دولت را به طور کلی قبول دارند و در کار و تخصص خود از توانایی‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند باید بیشتر از این‌ها تسریع پیدا کند.

استاندار گیلان برخی کارشکنی‌ها در مسیر به‌کارگیری جوانان در بخشداری‌ها را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت:‌ به اعتقاد بنده نه‌تنها عملکرد استانداری گیلان بلکه کل مجموعه دولت در مسیر استفاده از ظرفیت جوانان کافی نبوده و باید برای ارتقای حضور جوانان کارآمد بیشتر تلاش کرد.

سالاری به اجرای طرح مدیریت جامع شهری و موانعی که در مسیر آن وجود دارد اشاره کرد و گفت:‌ اجرای این برنامه راهبردی استراتژیک و بسیار پیچیده که موافقان و مخالفان بسیاری دارد به تنهایی از عهده‌ یک وزارتخانه خاص،‌ استانداری‌ها و یا حتی مجموعه دولت بر نمی‌آید.

نماینده عالی دولت در گیلان به بحث این روزهای استان و شهر رشت در مورد جایگاه‌های عرضه سوخت ابراز داشت:‌ التهابات ایجاد شده در این مسیر توسط برخی شبکه‌های مجازی هدایت شد و در پی آن علاوه بر ایجاد یک بی‌نظمی در جایگاه‌های عرضه بنزین خسارات زیادی به سرمایه‌های اجتماعی وارد شد.

وی با تأکید مجدد بر نقش بسیار ویژه رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد:‌ در بسیاری از مواقع و بروز اتفاقاتی نظیر این باید رسانه‌های روشنگر هر چه سریع‌تر به عرصه وارد شوند و از بروز ناهنجاری‌ها و شایعه‌های بی‌پایه در جامعه جلوگیری به عمل آورند.

سالاری میزان مصرف بنزین گیلان در روزهای عادی را حدود 3 میلیون و 200 هزار لیتر اعلام کرد و افزود:‌ نخستین روزی که شایعه کمبود سوخت و عرضه بنزین در شهر رشت و برخی از مراکز دیگر رواج یافت میزان مصرف عادی بنزین در استان به حدود 6 میلیون لیتر در روز افزایش پیدا کرد.

استاندار گیلان در مورد تصمیم پرداخت عوارض تغییر کاربری‌ها به دهیاران نیز تصریح کرد:‌ هزینه‌کرد وجوه دریافتی در حوزه ایجاد برخی امکانات رفاهی و اجرای طرح‌های عمرانی در سطح روستاها و کمک مالی به دهیاران از جمله مسائلی است که با اجرای این تصمیم محقق می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به خاموشی‌های برق در استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر میزان تولید برق گیلان بسیار بیشتر از میزان مصرف آن توسط مشترکان است اما این جدول خاموشی‌ها تنها برای جلوگیری از فروپاشی سراسری توزیع برق کشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فروپاشی سراسری و خاموشی گسترده در سطح کشور لطمات بسیار زیادی به زیرساخت‌ها وارد می‌کند اظهار داشت:‌ بروز خشکسالی و عدم کارکرد نیروگاه‌های برق آبی در کشور،‌ افزایش مصرف برق و شدت گرمای هوا از جمله عوامل تأثیرگذار در اجرای خاموشی‌های برق است.

 

استاندار گیلان با تأکید بر نقش مؤثر اصحاب رسانه جهت تسهیل و شتابان‌تر کردن امر توسعه استان ابراز داشت:‌ نقش مشورتی،‌ ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده به مسئولان اجرایی‌،‌ انتقال دیدگاه‌های شهروندان و کمک به رشد و رسیدن به توسعه پایدار از جمله مزایای حضور پررنگ رسانه‌ها است.

سالاری اجرای امر به معروف و نهی از منکر به شکل کاملاً نوین را از جمله وظایف اصحاب رسانه دانست و عنوان کرد:‌ امروزه امکانات خوبی در حوزه رسانه اعم از مکتوب و دیجیتال در دسترس قرار گرفته است و می‌تواند به خبرنگاران در حوزه عمل به تکالیفشان کمک کند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه