English

در آستانه روز خبرنگار؛

از خبرنگاری تا دبیری عالی ترین شورای فضای مجازی کشور

یکی از اساتید دانشکده خبر از خبرنگاری به عنوان یکی از سخت ترین شغل های جهان نام می برند. شغلی که تا در آن عشق و علاقه وجود نداشته باشد اصولا کاری انجام نمی شود چرا که در خبرنگاری خبری از درآمدهای کلان و حقوق های آنچنانی وجود ندارد.

از خبرنگاری تا دبیری عالی ترین شورای فضای مجازی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از اساتید دانشکده خبر از خبرنگاری به عنوان یکی از سخت ترین شغل های جهان نام می برند. شغلی که تا در آن عشق و علاقه وجود نداشته باشد اصولا کاری انجام نمی شود چرا که در خبرنگاری خبری از درآمدهای کلان و حقوق های آنچنانی وجود ندارد. خبرنگار باید برای تهیه اخبار؛ خود را در سخت ترین شرایط قرار دهد. رسالت خبرنگار چیزی جز آگاهی بخشی نیست. خبرنگار مهمترین رکن استیفای حقوق بشریت می باشد. رسالتی که فقط با عشق و علاقه و توان بی نهایت می توان اجرا نمود.

مجیدی افزود: خبرنگار خود در حین خبرنگاری با انواع علوم، تجربیات و ابتکارات افراد مختلف آشنا شده و عملا به یک دایره المعارف شفاهی در حوزه تخصصی سرویس خبری که کار می کند تبدیل می شود. خبرنگاران پایه ای ترین بخش حوزه رسانه و تولید محتوا در عرصه تبلیغات و آگاهی رسانی خصوصا در عرصه فضای مجازی می باشند.

وی گفت: پس فردی که می تواند در سخت ترین شغل جهان موفق و پیروز باشد قطعا در دیگر مقاطع و عناوین شغلی می تواند موفق باشد.

وی همچنین گفت: چندین شاخص مهم برای یک مدیر موفق از نظر علم مدیریت و از منظر اسلام می توان برشمرد. یکی تجربه و علم مربوط به مسئولیت کاری که برعهده دارد. دیگری به روز بودن دیدگاه و افکار براساس زمان حاضر و داشتن ابتکار. دیگری صبور بودن و داشتن صعه صدر و تدبیر و هوشیاری. دیگری داشتن برنامه ریزی و نظم در انجام امور و دور اندیش بودن و آینده نگر بودن. دیگری داشتن تواضع و انصاف و صمیمیت در رفتار با دیگران.

مجیدی اظهار کرد: این موارد را می توان مهمنرین شاخصه های یک مدیر موفق برشمرد. آنچه که از خطبه 172 نهچ البلاغه و نامه حضرت علی (ع) به مالک و کلمات قصار ایشان می توان فهمید(منابع دینی) تا کتاب های علم مدیریت از تیلور تا فایول.(منابع دانشگاهی و علمی)

قطعا وجود چنین مدیرانی در هر سیستم مدیریتی اعم از خصوصی تا دولتی، موفقیت و بهبود شرایط را در آن مجموعه به دنیال خواهد داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت های خود افزود: مدیری که کار خود را از پایین ترین سطوح کارشناسی آغاز نموده و براساس تجربیات کسب شده مقاطع مختلف را طی نموده باشد و با نیاز های سیستم آشنا شده باشد و از نحوه رفتار مطلوب رئیس با مرئوس تا ارائه نظرات کارشناسی در جلسات تخصصی تا به روز بودن دیدگاه ها براساس علم روز و دیگر موارد شمرده شده فوق، قطعا نمونه ای از یک مدیر موفق می باشد.

مجیدی گفت: یکی از مهمترین نیاز های مدیریت عرصه فضای مجازی کشور، اطلاع مدیران از نیازهای روز جامعه در این حوزه و دوری از نگاه انتزاعی و داشتن نگاه واقع بینانه، داشتن نگاه آینده نگر به آن، داشتن نگاه برنامه ریزی شده، راهبری فعالیتها به سمت اقدامات ایجابی و تدوین استراتژی های عملیاتی رفع کننده نیازهای جامعه در این حوزه می باشد.

طی ماه گذشته در نشستی با موضوع سرمایه گذاری در حوزه فضای مجازی و رسانه حضور داشتم. خود نیز بعضا دستی بر قلم داشته و به نحوی از اهالی رسانه خصوصا حوزه آموزش اهالی رسانه محسوب می شوم. در طول نشست مباحثی مطرح شد که من را به یاد نگارش چنین مطلبی انداخت. مطالب از سوی فردی مطرح می شد مدتی بالغ بر 3 سال خبرنگار بود و این ایام را یکی از بهترین تجربیات کاری خود می دانست. پس از آن در حوزه های کارشناسی مخابرات و الکترونیک وارد شده و با توجه به داشتن ابتکارات و ایده های جدید و مدیریت در پروژه های کلان ملی این عرصه؛ خود یکی از افراد موثر در این حوزه قرار گرفت.

وی افزود: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور چنان بی تکلف و شفاف و صادقانه درخصوص نیاز های روز حوزه فضای مجازی، تهیه و تدوین مدل کسب و کار درخصوص حوزه مورد نظر سرمایه گذاری و نحوه و مراحل اجرایی شدن اقدامات سخن به میان آورد که تمامی شاخص های فوق برای یک مدیر موفق در ذهنم متبادر گردید. البته مطالعه ای در حوزه عملکردی ایشان در سمتهایی که داشته اند (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ....) نیز موید این مطلب خواهد بود.

مجیدی در آخر گفت: البته همانطور که از خصوصیات خبرنگاری داشتن نگاه نقادانه به مدیران و مسایل مختلف می باشد، اینجانب با این نگاه و دیدگاه به این تشخیص رسیدم. فردی که از خبرنگاری به عنوان یکی از بهترین تجربیات دوران کاری خود نام می برد و آغازی بر فعالیتهای کاری شان محسوب می گردد امروز دبیر عالی ترین شورای فضای مجازی کشور بود که به نظرم یکی از موفق ترین مدیران کشور به حساب می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی