English

صادرات نفتی از بندر شهید باهنر ۴۰ درصد افزایش یافت/ رشد ۵درصدی ترابری مسافران دریایی

مدیر بندر شهید باهنر از افزایش 40 درصدی صادرات فرآورده های نفتی از طریق این بندر به خارج از کشور طی چهار ماه اخیر خبر داد.

صادرات نفتی از بندر شهید باهنر 40 درصد افزایش یافت/ رشد 5درصدی ترابری مسافران دریایی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حمیدرضا محمدحسینی» با ارایه گزارشی از عملکرد اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر طی چهارماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: با تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و آغاز صادرات مواد نفتی حاصل از این پالایشگاه، میزان صادرات فرآورده های نفتی از طریق بندر شهید باهنر در چهارماهه اخیر، 40 درصد رشد را در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمینه کابوتاژ کالاهای غیرنفتی نیز رشد 116 درصدی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در زمینه ترابری مسافران دریایی نیز با جابجایی یک میلیون و 148 هزار مسافر در بنادر شهید باهنر و شهید حقانی،  شاهد رشد 5 درصدی در این زمینه بوده ایم.

لازم به ذکر است، بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیتی جنوب کشور برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.

12 پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده ای، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و مهم در منطقه تبدیل کرده است.

این بندر با برخورداری از پایانه مسافری دریایی بین المللی استاندارد علاوه بر میزبانی از کشتی های کلاس کروز، سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین المللی است، به طوری که سفرهای دریایی بین المللی به مقصد کشورهای همسایه جنوبی ایران از طریق این بندر انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه