English

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم؛

ترابری مسافران در بنادر قشم به مرز ۳ میلیون نفر رسید/ افزایش ۳۶ درصدی جابجایی کانتینر

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری رقمی نزدیک به سه میلیون نفر- سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس طی دوماهه نخست سال 97 خبر داد.

ترابری مسافران در بنادر قشم به مرز 3 میلیون نفر رسید/ افزایش 36 درصدی جابجایی کانتینر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی اشتری با تشریح عملکرد دوماهه مجموعه بنادر و دریانوردی قشم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌میلیون و 285 هزار و 78 تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با سال گذشته 3.2 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات جابجایی کالا، یک‌میلیون و 260 هزار و 728 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 24 هزار و 350 تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت که به ترتیب 3.2 و 3.7 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

صادرات و واردات 62 هزار تن کالای غیرنفتی  

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حجمی بالغ‌بر 62 هزار تن کالای صادراتی و وارداتی طی دوماهه اخیر، سخن به میان آورد و افزود: 32 هزار و 445 هزار تن کالای صادراتی و 29 هزار و 757 تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد.

وی اضافه کرد: عمده این محموله‌ها مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون لوازم الکتریکی، لوازم‌یدکی خودرو و مواد معدنی بوده است.

رشد 20 درصدی ترانشیپ کالا

اشتری حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی را یک‌میلیون و 186 هزار و 880 تن اعلام کرد و گفت: همچنین،9 هزار و 238 تن محموله غیرنفتی نیز طی دو ماه گذشته ترانشیپ شد که در هم سنجی با سال گذشته، رشد 21 درصدی داشته است.

ترابری بیش از 2.9 میلیون نفر سفر دریایی

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ترابری 2 میلیون و 952 هزار و 945 نفر سفر طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 97، در پایانه‌های دریایی تحت نظارت این مجموعه خبر داد.

تخلیه و بارگیری 1600 TEU کانتینر

وی در پایان از تخلیه و بارگیری یک هزار و 609 TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم سخن به میان آورد و گفت: خوشبختانه در این بخش از عملیات بندری، شاهد افزایش 36.7 درصدی بودیم

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی