English

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش کردستان:

استان کردستان در مسابقات ورزشی دانش آموزی جایگاه هشتم کشوری را دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در مسابقات ورزشی دانش آموزی، استان کردستان جایگاه هشتم کشوری را در بین ۳۲ استان دارد.

استان کردستان در مسابقات ورزشی دانش آموزی جایگاه هشتم کشوری را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ،افشین خوشگوار در آیین تجلیل از معلمان برتر تربیت بدنی استان کردستان گفت: در مجموعه معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش، ایجاد نشاط و شادابی و تحرک و ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان در اولویت قرار دارد. 
وی افزود: اجرای درس تربیت بدنی که در اصطلاح به زنگ ورزش مرسوم است و همچنین فعالیت‌های فوق برنامه و مسابقات ورزشی زیرمجموعه فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی است. 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی استان حدود ۱۵۰ هزار نفر در فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای شرکت دارند که حدود ۵۵ درصد دانش آموزان را شامل می‌شود. 
وی اعلام کرد: در مسابقات ورزشی دانش آموزی، خوشبختانه استان کردستان جایگاه هشتم کشوری را در بین ۳۲ استان و عنوان اول منطقه یک کشور را دارد. 
خوشگوار با اشاره به اینکه در اجرای درس تربیت بدنی آیتم‌های مختلفی تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: مدارس به لحاظ دارا بودن سالن و زمین‌های ورزشی به چهار سطح دسته بندی می‌شوند و متناسب با همین وضعیت برای آن‌ها برنامه ریزی صورت می‌گیرد. 
وی در ادامه به توزیع ۳ هزار جلد کتاب راهنمای تربیت بدنی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: همچنین ۲ هزار بسته ورزشی هم در سال گذشته میان مدارس استان توزیع شده است. 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در ادامه به برگزاری هشت دوره آموزشی برای معلمان تربیت بدنی استان اشاره و بیان کرد: در این دوره‌ها ۲۵ هزار نفر - ساعت آموزش به معلمان ورزش استان ارائه شده است. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۳۰ معلم ورزش در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند که امروز از تعدادی از این معلمان برتر تجلیل می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه