English

آیت الله مکارم شیرازی:

وهابیت در حال متلاشی شدن است

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: وهابیت بر اثر مخالفت با مذهب شیعه در حال متلاشی شدن است.

وهابیت در حال متلاشی شدن است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آیین افتتاحیه جشنواره مردمی دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره شبهاتی که در ارتباط با زیارت قبور توسط دشمنان اسلام مطرح می شود، در سخنانی اظهار کرد:  اگر زیارت قبور مقدس نبود نمی‌توانستیم به شیوه مطلوب به آشنایی مردم با آموزه‌های دینی برسیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه توسل به ساحت اهل‌بیت(ع) از گمراهی جامعه مومنان جلوگیری می‌کند، گفت: اگر زیارت معصومین(ع) نبود مشکلات زیادی برای پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) ایجاد می‌شد.

آیت الله مکارم شیرازی زائران اربعین را وسیع تر از جریان حج توصیف کرد و گفت: از شکوه جریان عظیم اربعین می‌توان این نتیجه را گرفت که اگر دعوت به زیارت‌ها نبود با حمله‌هایی که به مکتب اهل‌بیت(ع) می‌شود، چیزی از این مکتب باقی نمی‌ماند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به بررسی آثار زیارت پرداخت و اظهار داشت: همان‌طور که در مراسم حج مسلمانان کشورهای مختلف با یکدیگر آشنا می‌شوند در زیارت ائمه اطهار(ع) نیز این نکته مثبت مشاهده می‌شود و نشان می‌دهد که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) فقط در ایران نیستند و ما در کشورهای مختلف برادران و خواهرانی داریم که با آشنایی با آن‌ها روحیه پیدا می‌کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت غیرشیعه مسلمان معتقد به عدم حجیت عقل هستند، گفت: این افراد عقلانیت را از اسلام حذف می‌کنند درحالی که ائمه اطهار(ع) به پیروی از قرآن کریم عقلانیت را تحکیم کرده‌اند یعنی اگر اسلام از دریچه عقاید پیروان اهل‌بیت(ع) دین را مشاهده کنیم اسلام همراه با عقلانیت خواهد بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که اکثریت مذاهب اسلامی غیر از شیعه در قواعد اعتقادی خود قائل به موضوع جبر هستند و با صراحت می‌گویند انسان قدرتی بر اعمال خود ندارند و آنچه خدا بخواهد انجام می‌شود، اما ما در سایه امامت معصومین علیهم السلام طرفدار آزادی انسان‌ها هستیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در روایات اهل‌بیت(ع) تاکید زیادی به زیارت قبور معصومین(ع) و وابستگان به ایشان شده است، ابراز داشت: گاهی خیال می‌شود این اصرار برای رسیدن به فیض و ثواب است درحالی‌که این یک مسأله سیاسی مهم است که جمعیت شیعه را مقابل هجوم دشمن حفظ کرده است.

وی افزود: من به خادمان و مسؤولان آستان‌های مقدس فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک می‌گویم و امیدوارم این دهه مبارک سرآغازی برای رفع مشکلات کشور ایران و سایر کشورهای اسلامی به برکت دعاها و توسلات باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه وهابیت بر اثر مخالفت با مذهب شیعه در حال متلاشی شدن است، گفت: پایان عمر وهابیون نزدیک است؛ چراکه این افراد به غیر از حج وسیله دیگری برای تشکیل کنگره و رسیدن به انسجام ندارند.

وی افزود: درحالی‌که اهل‌بیت(ع) دست ما را گرفته و از گمراهی نجات داده‌اند، عده ای مسیر دیگری را دنبال کرده و به گمراهی رسیده‌اند، ما باید شکرگزار این موضوع باشیم که در دنیای کنونی فرهنگ زیارت تبلیغات دشمن را خنثی می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با بیان اینکه زیارت معصومین علیهم السلام اساس فلسفه حیاتی و سیاسی شیعه است، عنوان داشت: بر خلاف وسوسه‌های وهابیون که به دنبال از بین بردن فرهنگ زیارت هستند ما باید بیشتر به این فرهنگ اهمیت دهیم و دهه کرامت نیز فرصت خوبی برای آشنا شدن با مکتب، اخلاق و سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: سعد اشعری از بزرگان شیعیان قم بعد از اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) در این سرزمین دفن شد، خدمت امام رضا(ع) رسید، امام فرمودند که «به برکت شفاعت بانوی کرامت ممکن است تمام شیعیان اهل‌بیت(ع) وارد بهشت شوند» اما باید به این موضوع توجه شود که شیعه بودن نیز ویژگی‌های مشخصی دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی