English

آیت الله مکارم شیرازی:

حفظ وحدت در جامعه اسلامی ضروریست

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: امروز حفظ وحدت اسلامی یکی از ضرورت های جوامع اسلامی بشمار می رود و باید این اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

حفظ وحدت در جامعه اسلامی ضروریست

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از نخبگان علمی و روسای دانشگاه های سوریه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی برای تقابل با دشمنان اسلام،در سخنانی اظهار کرد:امروز حفظ وحدت اسلامی یکی از ضرورت های جوامع اسلامی بشمار می رود و باید این اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت بین مسلمین مورد تاکید آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که راه نجات و نصرت اسلام در گرو حفظ وحدت است.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نخبگان علمی کشور سوریه یادآور شد: امروز شاهد هستیم که در نتیجه غفلت از اتحاد کشورهای اسلامی، دشمنان راه نفوذ را در پیش گرفته و به دنبال استعمار کشورهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حفظ وحدت شاهد موفقیت ها و پیروزی هایی در کشور سوریه هستیم، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام بر مسئله جهاد تاکید شده است و جهاد در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی مورد تاکید قرار گرفته است و جهادی که همراه با اخلاص باشد نصرت را به دنبال دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نصرت مسلمین در سایه اتحاد و انسجام مسلمانان تحقق می یابد، یادآور شد: در صورت عدم انسجام وحدت شاهد تسلط دولت های اجنبی بر مسلمانان خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه