English

توصیه های اخلاقی آیت الله علوی گرگانی:

طلاب آماده رویارویی با مشکلات باشند/ نباید رسالت تبلیغی طلاب زمین بماند

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: لباس مقدس روحانیت، لباس تبلیغ است، به همین خاطر باید وظایف و رسالات خود را نسبت به این امر مهم انجام داده و سختی‌ها مانع او از ادامه این راه نشود، طلاب نباید در ماه‌های تبلیغی در قم و خانه خود بمانند که این رسالت تبلیغی زمین بماند.

طلاب آماده رویارویی با مشکلات باشند/ نباید رسالت تبلیغی طلاب زمین بماند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تقوا یکی از موضوعاتی است که در اسلام مورد سفرش بسیار زیادی قرار گرفته است،در سخنانی اظهار کرد: در آیات بسیار زیادی در قرآن کریم خداوند نسبت به موضوع تقوا سفارش هایی داشته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: هرچه در قرآن ذکر شود، نشان از اهمیت آن است، مسأله تقوا که مورد تأکید خداوند قرار گرفته است و نشان از اهمیت والای آن به‌ویژه برای اهالی علم دارد.

وی افزود: کسانی که اطلاعات علمی دارند، اگر پایه‌های علم خود را بر تقوا قرار دهند، برکات و موفقیت‌های زیادی شامل حال آنها خواهد شد و همچنین طبق فرموده قرآن لغزش‌های آنها از بین رفته و جایگاه آنها بهشت خواهد بود.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: اهمیتی که خداوند نسبت به تقوای اهل علم و کتاب قائل شده، نشان دهنده‌ این است که بایستی طلاب علوم دینی را به سوی تقوا دعوت کرد تا رفتار و گفتار آنها براساس تقوا پیش رود.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: هرچند در کلام ائمه طاهرین(ع) برای تقوا تعبیرات مختلفی وجود دارد، اما در سخنان گهربار حضرت علی(ع) برای تقوا چهار پایه بیان شده است که شیعیان و اهل تسنن این روایت را نقل کرده‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: نخستین مصداق تقوا، ترس از خدا است که به نظر اساس و اصول تقوا به شمار می رود، این‌که انسان از خداوند ترس داشته باشد، نعمت بسیار بزرگی است.

وی افزود: انسان باید به قرآن عمل کند و آن را دستور العمل در زندگی خود قرار دهد، دیگر پایه تقوا قناعت نسبت به نعمت‌هایی است که از سوی خداوند به او داده شده است و در پایه آخر تقوا مهیا کردن برای رفتن به سوی سرای ابدیت و فراهم کردن کارهای آخرتی در دنیا است.

آیت الله علوی گرگانی خطاب به نمایندگان طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی بیان کرد: کسانی که نماینده و زمامدار امور آنها هستند باید طلاب را به سوی این چهار پایه تقوا دعوت کرده و با تشکیل جلساتی به صورت ماهانه یا سالانه با حضور علما و بزرگان کلاس و مکتبی برای رشد تقوای آنها فراهم کنید.

وی اضافه کرد: این امر باعث می‌شود که طلاب متوجه سختی‌های دنیا شده و با استقامت، خود را آماده رویارویی با مشکلاتی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: لباس مقدس روحانیت، لباس تبلیغ است، به همین خاطر باید وظایف و رسالات خود را نسبت به این امر مهم انجام داده و سختی‌ها مانع او از ادامه این راه نشود، طلاب نباید در ماه‌های تبلیغی در قم و خانه خود بمانند که این رسالت تبلیغی زمین بماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه