English

انتقاد استاد حوزه از روزه خواری علنی در قم؛

چرا باید اطراف حرم حضرت معصومه(س) شاهد روزه خواری علنی باشیم/ باید مراقب بود جای منکر با معروف تغییر نکند

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از روزه خواری علنی در قم، گفت: متاسفانه ترویج این موضوع فضا را برای امر به معروف کردن نا امن و برای انجام منکر امن می کند.

چرا باید اطراف حرم حضرت معصومه(س) شاهد روزه خواری علنی باشیم/ باید مراقب بود جای منکر با معروف تغییر نکند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد اعظم حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از مواردی که مانع از اجابت دعا می شود، انجام ندادن امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: متاسفانه ما امروز شاهد جابجا شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم و برخی ها براحتی منکرها را در جامعه انجام می دهند.

وی با انتقاد از روزه خواری در اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه به صورت علنی در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: متاسفانه برخی ها از این منکر خود فیلم گرفته و در فضای مجازی نیز منتشر می کنند و  اگر این موضوع ادامه داشته باشد فضای جامعه را برای امر به معروف نا امن و برای انجام منکر امن خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود سخن چینی را از دیگر عوامل عدم استجابت دعا ذکر کرد و افزود: اگر شخص سخن چینی در جمعی حضور داشته باشد نه تنها دعای خود شخص مستجاب نخواهد شد بلکه دعای آن جمع نیز به اجابت نخواهد رسید، همه ما باید توجه داشته باشیم که نباید با سخن چینی فضای جامعه را ملتهب کنیم .

وی با انتقاد از تلاش برخی ها برای عادی سازی شرب خمر در جامعه، گفت: متاسفانه برخی ها به راحتی در جامعه شرب خمر می کنند، در یک کلاس کنکور و در شب قبل از کنکور یکی از اساتید  توصیه به مرف نوعی الکل برای رسیدن به آرامش را انجام داده است و این در حالی است که در روایات آمده است اگر کسی ظرف مشروب را در دست داشته باشد دیگر دعایش مستجاب نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنا یکی دیگر از عوامل عدم اجابت دعا است، تصریح کرد: متاسفانه امروز فضا های مجازی سفره های زنا را در جامعه پهن کرده اند و پرده های محرم و نامحرمی را دریده اند و این موضوع زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده است.

وی ادامه داد: سبک شمردن نماز نیز باعث می شود تا دعای افراد به اجابت نرسد، همچنین در روایات آمده است که سبک شمردن نماز شش خسارت در دنیا به انسان وارد می کند که نخستین آن رفتن برکت از عمر است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رفتن برکت از مال، از دیگر عواقب سبک شمردن نماز است، بیان کرد: خداوند نور صالحی را از صورت انسانی که نماز را سبک بشمارد خارج می کند و همچنین دعای خود فرد نیز مستجاب نخواهد شد و حتی دعای دیگران نیز در حق انسانی که نماز را سبک می شمارد مستجاب نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی