English

استاندار کرمانشاه:

لازمه داشتن اقتصاد پویا یدک کشی دولت توسط پارلمان‌های اقتصادی است

هوشنگ بازوند در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه چهار کشور به میزبانی کرمانشاه گفت: درگذشته وضعیت اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان‌های اقتصادی کشور به‌گونه‌ای بود که دولت باید آن را یدک می‌کشید، اما اکنون وضعیت برعکس شده است.

لازمه داشتن اقتصاد پویا یدک کشی دولت توسط پارلمان‌های اقتصادی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه لازمه داشتن اقتصاد پویا را وجود پارلمان‌های اقتصادی قوی عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد بخش خصوصی را پرچم‌دار توسعه اقتصادی کشور کنیم، باید موانع و قوانین دست و پاگیر را از پیش روی آن‌ها برداریم.

وی گفت: البته بخشی از سختگیری‌هایی که در دستگاه‌ها و یا بانک‌ها برای بخش خصوصی اعمال می‌شود ناشی از این است که خود این بخش‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی رصد می‌شوند و در این راستا اتاق‌های بازرگانی باید به‌عنوان نقش واسطه‌ای میان دولت و بخش خصوصی راهکار کاربردی ارائه بدهند.

استاندار کرمانشاه تأمین منابع مالی را نیز از دیگر نیازهای بخشی خصوصی دانست که بانک‌ها باید در این خصوص بیشتر پای‌کار باشند و خاطرنشان ساخت: از طرفی باید با اعتماد به توانایی استان‌ها، اختیارات از مرکز کشور کنده شود.

بازوند ایجاد آزادراه کرمانشاه به ایلام با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومان را ازجمله مصوبات ایجاد منطقه چهارگانه عنوان کرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذار پروژه مشخص‌شده و مصوبه نیز در هیئت دولت به تصویب رسیده و به‌زودی ساخت آزادراه همدان به کرمانشاه نیز با سرمایه‌گذاری 2800 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی به اجرا درخواهد آمد.

استاندار کرمانشاه تأکید بر لزوم اجرای سامانه سردسیری را از دیگر مواردی دانست که در نشست استانداران منطقه چهار پیگیری شد و اعتبار موردنیاز برای اجرای آن را نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان دانست.

وی در ادامه خواستار ایجاد بازارهای منطقه‌ای در غرب کشور شد و افزود: نمونه یکی از این بازارها که اکنون در کرمانشاه ایجادشده، بازار شش هزار میلیارد تومانی بازسازی مناطق زلزله‌زده است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تقویت ظرفیت‌های گردشگری منطقه چهار و اجرای تورهای گردشگری در مسیر رشد اقتصاد منطقه اشاره و عنوان کرد: قرار است بین روسای دانشگاه‌های منطقه نیز همکاری‌هایی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی