English

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد؛

مصرف آب در مزارع نیشکر نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در جهت مدیریت مصرف آب و بحران کم آبی این شرکت توانست به کاهش 40 درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته دست یابد.

مصرف آب  در مزارع نیشکر نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمود شمیلی با بیان اینکه شرکت توسعه نیشکر برای افزایش بهره وری و حفظ منابع آبی گام های موثری برداشته است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که با بحران آب در استان مواجهیم مدیریت چند جانبه مزارع با محوریت پارامتر آب و مهندسی مصرف آب در سطحی علمی و عملی بطور جد پی‌گیری می شود.

شمیلی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی و بهینه ‌سازی فرآیندهای کشاورزی در مزارع نیشکر از کاشت تا برداشت ، ادامه داد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فناوری و مکانیزاسیون کشاورزی از جمله سیستم های آبیاری ، زهکشی و همچنین سیستم برداشت ، بهره برداری و… در کشور پیشرو است و از این منظر می توان به خوبی در بحث مانیتورینگ و پایش آنلاین ورود کنند.

 استفاده مجدد از زهاب نیشکر  برای آبیاری در جهت مدیریت مصرف آب

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: به منظور افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در مزارع، اقداماتی همچون تعمیر پمپ های آبیاری، تهیه اقلام و لوله های جدید آبیاری ، اجرای روش آبیاری یک فارو در میان ، افزایش نظارت ها بر آبیاری مزارع و … در دستور کار قرار گرفته است و با یک مدیریت تلفیقی و علمی تلاش می کنیم تا بحران کمبود آب تا حد امکان کنترل شود.

وی استفاده مجدد از زهاب نیشکر برای آبیاری مجدد مزارع و همچنین استفاده از آن در پروژه “شورورزی” را از دیگر دستاوردهای مدیریت مصرف آب در شرکت خواند و تصریح کرد:  در مورد طرح ها و روش های نوین مدیریت زهاب و پسماند و قابلیت های استفاده از پسماندهای نیشکر و کمک به طرح های توسعه ای ، برنامه ریزی های متعددی صورت گرفته و با دعوت از محققین و کارشناسان خبره در حوزه ی نیشکر ، گام های علمی و اجرایی در زمینه استفاده از زهاب ها و پسماندهای نیشکر و تبدیل آن به فرصتی برای سرمایه گذاری ، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برداشته شده است.

این مقام مسئول گفت: در پروژه شورورزی ٬ شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بهره گیری از زهاب نیشکر برای کشاورزی ٬ فرصت جدیدی برای استان ایجاد کرده است. با استفاده مجدد از زهاب، علاوه بر برنامه ریزی برای مهار ۳۵ هزار هکتار از اراضی کانون شماره ۲ مولد ریزگرد در منطقه٬ می توان بیش از یک میلیون تن به میزان تولیدات کشاورزی استان اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خاتمه با اشاره به اهمیت استراتژیک طرح های نیشکر در استان و کشور ، خاطرنشان کرد: اشتغال بیش از ۱۹ هزار نفر و معیشت ۱۰۰ هزار خوزستانی، وابسته به توسعه نیشکر و همچنین تولید محصول استراتژیک شکر است. کاهش ضریب امنیت تولید برای شرکت توسعه نیشکر به عنوان بزرگترین قطب متمرکز کشاورزی – صنعتی کشور، تبعات ناگواری در پی خواهد داشت و اشتغال و رونق اقتصادی در دو بخش کشاورزی و صنعت آسیب جدی خواهد دید

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی