English

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

اشتغال بیش از ۱۹ هزار نفر در گرو تامین حق‌آبه اراضی نیشکر است

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: اشتغال بیش از 19 هزار نفر و معیشت 100 هزار خوزستانی به توسعه نیشکر وابسته است و موضوعی نیست که دستگاه‌های متولی تامین آب بخواهند براحتی از کنار آن گذر کنند.

اشتغال بیش از 19 هزار نفر در گرو تامین حق‌آبه اراضی نیشکر است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمود شمیلی اظهار کرد: کاهش ضریب امنیت تولید برای شرکت توسعه نیشکر به عنوان بزرگترین قطب متمرکز کشاورزی – صنعتی کشور، تبعات ناگواری در سطح منطقه‌ای و ملی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اشتغال بیش از 19 هزار نفر و وابستگی معیشت 100 هزار خوزستانی به توسعه نیشکر و همچنین تولید محصول استراتژیک شکر، موضوعی نیست که دستگاه‌های متولی تامین آب بخواهند براحتی از کنار آن گذر کرده و آن را با سایر نسق‌داران خرد مقایسه کنند چرا که ضرر و زیان گیاه دایمی و پنج ساله نیشکر به مراتب بیشتر و فراتر از یک گیاه فصلی است و خسارت به آن، ابعاد مختلف کشاورزی و صنعتی به دنبال دارد که توجه و حساسیت بیشتری را در این زمینه می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یادآور شد: این شرکت در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه روش‌های بهینه آبیاری، طی نشست‌های فنی و تخصصی گزینه‌های مختلفی را بررسی و معرفی کرده است و امیدوارم با نظارت دستگاه‌های استان ضمن کنترل وضعیت بهره‌برداری از منابع آبی، نظارت و کنترل بیشتری بر پروژه‌های انتقال بین حوضه‌ای صورت پذیرد.

شمیلی عنوان کرد: انتظار است که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس ابلاغیه‌‌های خود، سطح زیرکشت زراعت‌های مختلف را کنترل و بخصوص بهره‌برداران غیر مجاز آب را در حوضه‌های مختلف محدود کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه