English

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس تأکید کرد:

باید مسئله امنیت شغلی جامعه کارگری حل شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس تأکید کرد: باید مسئله امنیت شغلی جامعه کارگری حل شود، در این صورت بزرگترین کار را انجام داده‌ایم.

باید مسئله امنیت شغلی جامعه کارگری حل شود

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، علی راستگو در جمع خبرنگاران؛ کارگران را بزرگ‌ترین کارشناسان اقتصادی دانست و اظهار داشت: باید مسئله امنیت شغلی جامعه کارگری حل شود و در این صورت است که می توان گفت بزرگترین کار را انجام داده‌ایم.

وی به مشکلات زیاد کارگران در سال گذشته و تصویب لایحه دولت در مجلس اشاره کرد و در خصوص "بند «ز» ماده هفت تأمین اجتماعی" مبنی بر پرداخت حق درمان کارگران از جیب آنان به خزانه دولت گفت: در سال جاری توانمان بر این موضوع متمرکز خواهد شد که این ماده به مسیر اول خودش بازگردد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته کارگر پرداخت و اظهار داشت: در روز دهم اردیبهشت 10 نفر از کارگران شیرازی برای حضور در مراسم دیدار کارگران با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تهران اعزام می شوند.

راستگو در ادامه تصریح کرد: غبار روبی قبور شهدا، سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا، دیدار با مدیر کل صدا و سیما، پیاده‌روی خانوادگی خانواده‌های محترم کارگران در روز جمعه از مسیر میدان نصر تا میدان فرصت شیرازی و همچنین حضور متحد جامعه کارگری شیراز در نماز دشمن شکن جمعه نیز از جمله برنامه های هفته بزرگداشت کار و کارگر می توان برشمرد.

وی با خاطرنشان کردن اینکه یک هزار و 500 شهید استان مربوط به جامعه کارگری است، از برگزاری یادواره شهدای کارگری در روز نهم اردیبهشت ساعت 16 در هتل هما خبر داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس با اعلام حضور وزیر کار در شیراز به مناسبت روز کارگر بیان داشت: دیدار کارگران با وزیر کار و استاندار در روز 11 اردیبهشت در ساعت 16 تا 18 همراه با جشن نیمه شعبان برگزار می گردد.

راستگو در بخش دیگری از سخنان خود، به فعالیت‌های خانه کارگر فارس اشاره کرد و گفت: کلاس های مختلف به شکل رایگان برای خانواده‌های کارگران در 50 رشته مختلف نظیر خیاطی، زبان، ریاضی و کامپیوتر برگزار می‌شود و به طور سالانه 15 هزار نفر از این دوره ها استفاده می کنند. 

به گفته وی، دانشگاه علمی و کاربردی کارگران نیز با 17 رشته کاردانی و 9 رشته کارشناسی فعالیت می‌کند که در مجموع 600 دانشجو در آن مشغول تحصیلند که  90 درصد رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، فنی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس ضمن درخواست از کارگران جهت پیگیری حقوق خود از طریق خانه کارگر، افزود: 70 هزار کارگاه در فارس وجود دارد و خانه کارگر نمی‌تواند به تمام آنها سرکشی کند، پس کارگران خود باید با حضور در خانه کارگر مشکلات خود را به گوش ما برسانند تا آن  را پیگیری کنیم.

راستگو در پایان سخنانش؛ کارگران را بزرگترین کارشناسان اقتصادی دانست که با 12 میلیون ریال حقوق در این وضعیت اسف بار اقتصادی، گذران زندگی می‌کنند و افزود: اگر افزایش سالیانه حقوق کارگران به جای 20 درصد، 30 درصد هم بشود، بازهم جوابگو نیست چرا که بر اساس اعلام آمار مسئولین، خط فقر در شیراز زیر 25 میلیون ریال است و مزد کارگران، کفاف زندگی سه، چهار نفره را نمی‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه