English

شیوع آفت برگ خوار بلوط در جنگل‌های لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از شیوع آفت برگ خوار بلوط در بیش از 50 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان خبر داد.

شیوع آفت برگ خوار بلوط در جنگل‌های لرستان

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ شیرزاد نجفی با اعلام این خبر که بیش از 50 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان میزبان این آفت شده است، گفت: آفت جوانه خوار بلوط از اواخر اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت به فعالیت خود ادامه می دهد و موجب از بین رفتن برگ ها، جوانه ها و خشک شدن درختان بلوط می شود.

وی با بیان اینکه آفت جوانه خوار بلوط از درختان جنگلی دیگری همچون زالزالک، بنه و گلابی وحشی نیز تغذیه می کند خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی جنگل‌های بلوط، این آفت نیز در سطح جنگل‌های لرستان پراکنده شده است.

شیرزاد نجفی در ادامه تصریح کرد: مناطق سپیددشت ، چم‌چیت ،بیشه، شول آباد و دادآباد، از جمله نقاط آلوده‌ای است که دچار این آفت شده است.

راه مبارزه با این آفت استفاده از سم حشره‌کش B.T.H است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عامل اصلی شیوع این آفت را تغییر اقلیم، گرم شدن هوا، ریزگردها و کمبود بارش‌ها دانست و افزود: تنها راه و بهترین روش مبارزه با این آفت، استفاده از سموم حشره‌کش بیولوژیک B.T.H است که اثر منفی بر روی انسان و محیط زیست ندارد.

برای مبارزه با این آفت، یک میلیارد تومان اعتبار لازم است

نجفی شیوع آفت برگ خوار بلوط در بیش از پنجاه هزار هکتار از جنگل‌های لرستان را یک چالش خطرناک دانست و یادآور شد: طبق محاسبات انجام شده، برای مبارزه بیولوژیکی با این آفت، یک‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هواپیمای سمپاش

استفاده از هواپیمای سم‌پاش در اراضی جنگلی لرستان ممکن نیست

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات و شیب بالای اراضی جنگلی لرستان، امکان مبارزه بیولوژیکی و سم پاشی را غیرممکن کرده است بیان کرد: سم‌پاشی بایستی با هواپیماهای سم پاش صورت گیرد که آنهم به دلایل توپوگرافی منطقه کاری دشوار و هزینه بر است.

گفتنی است که استان لرستان دارای یک میلیون و دویست و هفده هزار هکتار جنگل است که در کشور، رتبه دوم را از نظر سرانه جنگل به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه