English

مدیریت درمان سابق تأمین اجتماعی استان هرمزگان؛

۵۰ درصد بار درمانی بر دوش تأمین اجتماعی است

مدیر درمان سابق تأمین اجتماعی استان هرمزگان با خواندن حکم انتصاب مدیر جدید از انتصاب دکتر مریم امیری به این سمت خبر داد و در ادامه به ارائه رزومه یک سال گذشته خود پرداخت.

50 درصد بار درمانی بر دوش تأمین اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا خدری در نشستی خبری اظهار کرد: آخرین روز کاری در کسوت مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان را پشت سر گذاشته‌ام و دکتر امیری ازاین‌پس عهده‌دار این سمت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تأمین اجتماعی دارای 705 مرکز درمانی است، افزود: در این مراکز 70 درصد تعرفه دولتی توسط خدمات درمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اینکه مراکز خدمات درمان مستقیم ما در بندرعباس شامل یک بیمارستان، یک پلی کلینیک است، افزود: در استان هرمزگان 22 بیمارستان با دو هزار و 196 تخت فعال وجود دارد که از این تعداد 11 درصد سهم تأمین اجتماعی است.

افزایش ده درصدی تخت بستری

خدری با بیان اینکه طبق سرشماری سال 95 آمار جمعیت هرمزگان یک‌میلیون و 776 هزار نفر بوده که 950 هزار نفر از این جمعیت بیمه و از این تعداد 50 درصد بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر 240 تخت بستری فعال داریم که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 تعداد بستری‌هایمان دو درصد افزایش داشته به‌گونه‌ای که از 22 هزار و 891 به 23 هزار و 424 نفر رسیده است، تصریح کرد: ضریب اشغال تخت 88 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و افزایش تخت بستری علت این کاهش بوده است.

مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان بیان اینکه با انتقال بیمارستان شریعتی به بیمارستان خلیج‌فارس آمار وضع حمل این بیمارستان از 8 هزار و 66 نفر در سال 95 به 9 هزار و 173 در سال 96 رسیده و افزایش چشم‌گیری داشته است، عنوان کرد: تعداد مراجعین سرپایی در سال 95، 256 هزار نفر و در سال 96، 272 هزار نفر بوده که نشانگر رشد 6 درصدی در این زمینه است.

خدری با اشاره به اینکه تعداد کل مراجعین در مقایسه 10 ماهه سال 95 به 96 از 577 هزار نفر به 639 هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی گفته می‌شود تأمین اجتماعی خدماتی ارائه نمی‌دهد درصورتی‌که 9 مرکز خدمات مستقیم ما 50 درصد بار ارائه خدمات درمانی استان را به دوش می‌کشند.

نشست خبری مدیر درمان

آمار مرگ مادران را به صفر رسانده ایم

وی با بیان اینکه انتقال بیمارستان شریعتی به خلیج‌فارس باعث افزایش ظرفیت بیمارستان و خدمات و همچنین جذب امتیازهایی از ستاد مرکزی شده است، ابراز کرد: اما مشکلاتی چون افزایش مرگ‌ومیر مادران باردار نیز از مواردی بود که به دنبال این انتقال اتفاق افتاد.

مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: امسال متأسفانه پنج مرگ مادر داشتیم که با حمایت‌های علوم پزشکی این آمار را به صفر رساندیم.

خدری با اشاره به اینکه تخت‌های فعال بیمارستان از 210 تخت در سال 95 به 230 تخت در سال 96 رسیده است، بیان کرد: ساخت بیمارستان صحرایی و پد بالگرد استاندارد برای فرود اضطراری بالگرد را در دستور کار قراردادیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی سیستم زباله بیمارستان برای دفع زباله عفونی و ساماندهی وضعیت ترافیکی بیمارستان با احداث پارکینگ و واگذاری به بخش خصوصی از دیگر کارهای صورت گرفته در سال 96 بوده است، اظهار کرد: برای به‌روز کردن سیستم سرمایش بیمارستان از اسفند سال گذشته تلاش‌های بسیاری کردیم به‌گونه‌ای که در تابستان سال جاری دیگر مشکلی در این زمینه نداشتیم.

برگزاری آزمون استخدامی در سال آینده

مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اینکه زیباسازی لابی بیمارستان یکی دیگر از کارهایی بود که در دوران مدیریت بنده صورت گرفت، افزود: به دنبال جابه‌جایی بیمارستان شریعتی به خلیج‌فارس، بیمارستان با کمبود نیرو مواجه شد که این مشکل نیز با افزایش ردیف حل‌شده و آزمون استخدامی مربوطه در سال 97 برگزار می‌شود، این مسئله یکی از کارهای مهم مدیریت درمان بیمارستان در سال 96 بوده است.

خدری با بیان اینکه حذف دفترچه کاغذی و ارائه نسخه الکترونیکی در مراکز خدمات مستقیم تأمین اجتماعی از دیگر کارهای ارزشمند صورت گرفته بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیماران می‌توانند کلیه خدمات را در مراکز ملکی تنها با یک کد ملی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه خرید دستگاه ام.‌آر.‌آی و آماده کردن ساختمان آن‌که در هفته کارگر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین خرید دستگاه رادیولوژی، اکو، راه‌اندازی مراکز سرپایی دندانپزشکی جاسک از دیگر اقدامات مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان بوده است، تصریح کرد: در سال 96 تکمیل ظرفیت اسمی بیمارستان را داشتیم که به‌مرور در سال 97 فعال خواهد شد، همچنین ساخت انبار داروی بیمارستان که در سال 96 شروع شد در سال 97 به پایان می‌رسد.

مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مجوز افزایش تخت‌های دیالیز از 4 تخت به 6 تخت را نیز در سال 96 گرفتیم که به همراه راه‌اندازی درمانگاه بعثت، درمانگاه در حاجی‌آباد، کیش و بندر خمیر از برنامه‌های آینده مدیریت درمان تأمین اجتماعی بوده که بر عهده خانم دکتر امیری قرارگرفته است.

مریم امیری (2)

شایان ذکر است که در ادامه خدری به قرائت حکم انتصاب مریم امیری به سمت مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان پرداخت و برای وی آرزوی توفیق در سمت جدید را کرد.

 

افتتاح

افتتاح لابی بیمارستان خلیج فارس بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، در پایان این نشست بخش لابی و هتلینگ بیمارستان خلیج فارس بندرعباس با حضور لیلا خدری مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان و مومنی رییس بیمارستان خلیج فارس افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه