English

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس در دیدار هاشمى تختى خبر داد؛

تجهیز بیمارستان خلیج‌فارس به دستگاه ام آر آى(MRI)/ استخدام٢٤٠ نیروى انسانى در سال ٩٧

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس از راه‌اندازی و نصب دستگاه ام آر آى (MRI) در خرداد سال آینده و جذب ٢٤٠ نیروى انسانى جهت تکمیل کادر بیمارستان در سال ٩٧ خبر داد.

تجهیز بیمارستان خلیج‌فارس به دستگاه ام آر آى(MRI)/ استخدام٢٤٠ نیروى انسانى در سال ٩٧

به گزارش خبرگزارى موج، دکتر غلام عباس مؤمنى در دیدار حسین هاشمى تختى نماینده مردم هرمزگان در مجلس شوراى اسلامى با پرسنل بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس، با اشاره به معرفى بیمارستان خلیج‌فارس به‌عنوان برترین بیمارستان سازمان تأمین اجتماعى کشور در سال ٩٥، افزود: زمانى که ریاست بیمارستان (دی‌ماه ٩٣) با ١٦٦تخت به بنده محول شد، بیمارستان به علت بی‌دقتی در ارائه خدمات درمانى دچار بدنامى شده بود و این عدم اعتماد مراجعات مردم را به بیمارستان کم کرده بود.

دیدار هاشمی

رتبه اول کشورى در بین بیمارستان‌های بالاى ٢٠٠ تخته‌ی سازمانى

دکتر مؤمنى خاطرنشان کرد: بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس در بین بیمارستان‌های بالاى ٢٠٠ تخته‌ی سازمانى رتبه یک کشورى به دست آورد و این در حالى بود که این بیمارستان در سال ٩٣ از بین ٧٠ بیمارستان فعال سازمان تأمین اجتماعى کشور رتبه ٤٩ و در سال ٩٤ توانست با ارتقاء عملکرد مطلوب رتبه ٦ کشورى را کسب کند.

او علت پایین بودن رتبه کشورى بیمارستان را در سال ٩٣، محدود بودن تعداد پذیرش بیماران در کلینیک، عدم فعالیت‌های کلینیکی در وقت عصر و حضور تنها یک پزشک عمومى در بخش سرپایى، دانست و تصریح کرد: با شروع فعالیتم در انتهاى سال ٩٣ در بیمارستان خلیج‌فارس، اولین پزشک متخصصى بودم که عصر در کلینت پذیرش بیمار داشتم و همچنین باهدف توسعه درمانگاه‌های تخصصى و استفاده از ظرفیت‌های بیمارستان با زدن فراخوان موفق به جذب پزشکان با تخصص‌های مختلف شدیم.

بیمارستان  خلیج‌فارس

فعالیت بیش از ١٠٠ پزشک متخصص و عمومى

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس، یادآور شد: در سال ٩٤ توانستیم تمامى درمانگاه‌های تخصصى (زنان، اطفال، نورولوژى، نوروسرجرى، قلب، چشم، جراحى کلیه، عفونى...) را راه‌اندازی کنیم و همچنین هم‌زمان دو پزشک عمومى در کلینیک، دو پزشک عمومى در اورژانس و دو پزشک در اسکرنینگ (تریاژ) مستقر کردیم، درمجموع ١٠٠ پزشک متخصص و عمومى در بیمارستان فعالیت دارند.

وى بیان داشت: پس از انتقال بیمارستان شریعتی به بیمارستان خلیج‌فارس، کلیه خدمات اعم از بیماری‌های زنان، خدمات و مراقبت‌های بارداری و زایمان و تصویربرداری و سایر خدمات به‌صورت تجمیعی به همشهریان در بیمارستان خلیج‌فارس ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس در ادامه گفت: به علت افزایش حجم بیمار به در سال ٩٥ با همکارى و تلاش پرسنل و ستاد استان توانستیم تعداد تخت‌های را به ٢٢٨ تخت برسانیم.

وى از راه‌اندازی ٦٠ تخت بیمارستانى و جذب ٢٤٠ نیروى انسانى در بیمارستان خلیج‌فارس خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته براى اصلاح ساختار تشکیلاتى بیمارستان در سال آینده، به دنبال اخذ مجوز براى فعال کردن ٦٠ تخت هستیم، با فعال کردن این تعداد تخت از تمامى ظرفیت‌های بیمارستان به‌صورت کامل بهره‌برداری می‌شود.

دکتر غلام عباس مؤمنى با اشاره به‌اضافه شدن ١٥ تخت ویژه در آبان ماه امسال به ظرفیت بیمارستان در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستان را بیش از ٢٤٠ تخت اعلام کرد و افزود: در سال ٩٥ بخش NICU از ٣ تخت به ١٣ تخت، بخش ICU ٦ تخت، بخش داخلى ٤٠ تخت، بخش نوزادان ٢٦ تخت، اطفال١٠ تخت، زنان و زایمان ٧٥ تخت، جراحى١٥تخت، بخش ارتوپدى ٨ تخت، بخش چشم ٣ تخت، گوش و حلق و بینى یک تا دو تخت و اتاق عمل از چهار اتاق به ٨ اتاق عمل افزایش پیداکرده‌اند، که هزینه‌ی بالایى صرف تجهیز و تکمیل این بخش شده است.

بیمارستان   خلیج فارس

راه‌اندازی دستگاه ام آر آى (MRI) تا سه ماه آینده

وى از راه‌اندازی دستگاه ام آر آى (MRI) در سال آینده خبر داد و بیان داشت: اکنون در حال تکمیل فضاى‌فیزیکى براى جاگذارى دستگاه ام آر آى هستیم و همچنین پیش‌بینی می‌شود با اتمام عملیات ساخت مکان تا خردادماه سال ٩٧ این دستگاه نصب و راه‌اندازی می‌شود.

دستگاه ام آر آی

تولد بیش از ٩ هزار کودک در سال ٩٦

وى تعداد بستری‌شدگان امسال در بیمارستان خلیج‌فارس را ٢٣ هزار و ٤٥٧نفر، بیماران جراحی‌شده ١٠ هزار و ٨٥ نفر، تعداد زایمان‌ها ٩ هزار و ١٧٣ نوزاد که پنج هزار و هشت زایمان آن طبیعى و چهار هزار و ١٦٥ زایمان آن سزارین و درمجموع کل مراجعات سرپایى و بسترى را ٦٣٩ هزار و ٦٨ نفر با افزایش ١١ درصدى نسبت به سال گذشته عنوان کرد و همچنین این حجم بالاى مراجعه به بیمارستان خلیج‌فارس را موفقیت کادر درمانى و خدماتى در جلب اعتماد شهروندان دانست.

مؤمنی با تأکید بر اینکه یکى از اهداف بیمارستان رواج زایمان طبیعى و کاهش سزارین‌های غیرضروری است، خاطرنشان کرد: زایشگاه بیمارستان خلیج در چند سال متوالى در بین زایشگاه‌های کشور از نظر تعداد زایمان به‌عنوان برترین زایشگاه معرفی‌شده است.

مومنی - تختی

در پایان حسین هاشمى تختى نماینده مردم هرمزگان در مجلس شوراى اسلامى با اهداء لوح تقدیر به ریاست بیمارستان و خانم دکتر امیرى از زحمات کلیه پرسنل پرتلاش بیمارستان خلیج‌فارس در جهت ارتقاء عملکرد و کسب رتبه برتر کشورى در بین بیمارستان‌های سازمانى تشکر و قدردانى کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه