English

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان:

شبکه ریلی کشور به بصره متصل می شود

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان گفت: شبکه‌ ریلی کشور در آینده‌ای نزدیک با ساخت پل کارون به بصره متصل می‌شود و همچنین اتصال بندر چابهار نیز به این شبکه در دستور کار قرار دارد که باعث می‌شود سیستم ریلی ایران در خاورمیانه حرف اول را بزند.

شبکه ریلی کشور به بصره متصل می شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد پور فخری صبح امروز در نشستی خبری اظهار کرد: پلیس و راه‌آهن چون دو بال یک پرنده هستند که به پرواز در می‌آیند و همکاری مابین این دو بال است که امنیت و آسایش را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل راه‌آهن در ادامه افزود: در بین 19 اداره کل در کشور، اداره کل راه‌آهن هرمزگان یکی از شاخص‌ترین‌هاست که در مسیر ترانزیت کشور قرارگرفته و درواقع بندر شهید رجایی بندرعباس دروازه‌ی طلایی ریلی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در سنجش عملکرد اداره‌ی کل راه‌آهن سه شاخص بارگیری، تخلیه، تن کیلومتر مرزی وجود دارد که هرمزگان در شاخص تن کیلومتر مرزی مقام اول را در بین 19 اداره کل کشور قرار دارد و میزان آن در 11 ماه اخیر هفت میلیارد تن کیلومتر بوده که نسبت به سال گذشته این رقم 16 درصد افزایش داشته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان اضافه کرد: در خصوص شاخص تخلیه نیز در سال جاری با تخلیه تعداد 182 هزار واگن اداره‌ی کل راه‌آهن هرمزگان مقام اول در کشور را دارد که نسبت به 160 هزار واگن در سال گذشته رشدی 14 درصدی رشد داشته است.

پور فخری ادامه داد: همچنین در شاخص بارگیری نیز با 7 میلیون تن بارگیری و رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته، استان هرمزگان بعد از استان یزد در کشور مقاوم دوم را دارد.

وی با اشاره به رشد پلکانی عملکرد راه‌آهن هرمزگان خاطرنشان کرد: میزان بار جابه‌جاشده توسط راه‌آهن هرمزگان در سال 93 بالغ‌بر 13 میلیون و 400 هزار تن بود که این رقم در سال 94 با 15 میلیون و 500 هزار تن و در سال 95 با 17 میلیون و 500 هزار تن، افزایشی پلکانی داشته است.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان ادامه داد: رقم جابه‌جا شدن بار در 11 ماه سال جاری نیز نزدیک به 18 میلیون تن بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 20 میلیون تن برسد.

قطار باری

انتقال هر یک‌تن بار از جاده به ریل نمونه‌ی بارز اقتصاد مقاومتی است

پور فخری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بار را از جاده به ریل منتقل کنید، بیان کرد: انتقال هر یک‌تن بار از جاده به ریل نمونه‌ی بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود زیرا علاوه بر ایمن‌سازی و کاهش تصادفات جاده‌ای و به‌صرفه بودن، انرژی کمتری مصرف می‌شود که این موضوع کمک به حفظ محیط‌زیست را نیز به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: در 11 ماه سال جاری با همکاری خوبی که با اداره بنادر صورت گرفته سهم بندر شهید رجایی تا پایان سال جاری به 10 میلیون تن می‌رسد که نسبت به 6 میلیون و 700 هزار تن در سال گذشته رشد چشمگیری داشته؛ ضمن اینکه این میزان در سال 93 با سهم 6 درصدی در حدود 2 میلیون تن بوده که هم‌اکنون به 25 درصد رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان با اشاره به اینکه درآمد کشور از ترانزیت 4 برابر درآمد حمل بارهای داخلی است اظهار داشت: در سال 96 میزان ترانزیت با رشدی 50 درصدی نسبت به سال 95 به یک‌میلیون و 150 هزار تن رسیده است که این میزان با توجه به موقعیت کوریدوری مهم ایران در خاورمیانه در آینده می‌بایست رشد بیشتری پیدا کند.

خط ریلی

سیستم ریلی ایران در خاورمیانه حرف اول را می‌زند

وی با اشاره به اینکه در سال آینده بااتصال به آستارا گستره‌ی ترانزیت کالا تا همسایگان شمالی نظیر آذربایجان افزایش می‌یابد، بیان کرد: شبکه‌ی ریلی کشور در آینده‌ای نزدیک با ساخت پل کارون به بصره متصل می‌شود و همچنین اتصال بندر چابهار نیز به این شبکه در دستور کار قرار دارد که باعث می‌شود سیستم ریلی ایران در خاورمیانه حرف اول را بزند.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان با بیان اینکه در بخش مسافری راه‌آهن چون سال‌های گذشته از 25 اسفند لغایت 15 فروردین ستاد نوروزی تشکیل‌ می‌دهد تصریح کرد: همه عوامل و واحدهای مرتبط با راه‌آهن در این بازه‌ی زمانی آماده‌باش هستند تا بتوانیم سفری خوش و پر از خاطرات خوب را برای مردم فراهم کنیم.

پور فخری عنوان کرد: اداره کل راه‌آهن هرمزگان در طول مسیر 10 ایستگاه دارد که تمام این ایستگاه‌ها بازسازی و تجهیز شده‌اند؛ همچنین ایستگاه بندرعباس نیز در بخش سکوی مسافری، سالن انتظار در حال تجهیز و مرمت بوده و میدان ورودی نیز در حال زیباسازی و ایجاد فضای سبز درخور است.

وی با بیان اینکه برای رفاه مردم با همکاری شهرداری، تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی را جهت حمل‌ونقل سریع مسافران اضافه‌شده است افزود: از دیگر خدمات اداره‌ی کل راه‌آهن هرمزگان افزودن واگن حمل خودرو است که این امکان را به مسافران می‌دهد که بتوانند به همراه اتومبیل‌های خود با قطار سفر کنند.

پور فخری افزود: برای هر قطار دو واگن حمل خودرو در نظر گفته‌شده که ظرفیت هر واگن 10 خودرو (در هر سفر 20 خودرو) و در طول روز 60 خودرو است.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان با تأکید بر بالا بودن ایمنی در سفرهای ریلی بیان کرد: به مسافران در 4 سال گذشته حتی کوچک‌ترین آسیبی که از سهل‌انگاری یا عدم ایمنی راه‌آهن باشد وارد نشده است.

وی با اشاره به آمادگی اداره‌ی کل راه‌آهن جهت اضافه کردن ظرفیت مسافر اظهار کرد: در صورت نیاز و درخواست مسافران (پر شدن حدنصاب لیست انتظار) این امکان وجود دارد که سالن‌هایی را به تعداد معمول سالن‌ها اضافه کرد که با افزودن لوکوموتیو هیچ تغییری در سرعت انتقال صورت نمی‌گیرد و جابجایی مسافر در زمان‌بندی تعیین‌شده انجام می‌شود.

راه آهن

اداره کل راه آهن استان هرمزگان دو ستاره ای شد

پور فخری با بیان اینکه راه‌آهن هرمزگان در 11 ماهه امسال 970 هزار نفر مسافر را جابه‌جا کرده، گفت: این رقم تا پایان سال به نزدیک یک‌میلیون نفر می‌رسد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 15 درصدی هستیم و همچنین در طول 11 ماه سال جاری تعداد دو هزار خودرو جابجا شده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان در پایان گفت: در چهارمین جشنواره تعالی سازمانی شهید دادمان اداره کل راه‌آهن هرمزگان دوستاره شده و همچنین توانست گواهی‌نامه ارتقا بهره‌وری را نیز دریافت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه