English

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در پاسخ به موج؛

منابع طبیعی کرمانشاه در مسیر مشارکت با مردم برای توسعه زمین‌های قابل‌کشت/تشکیل هزار پرونده مبارزه با زمین‌خواری در سال گذشته

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه گفت: در مسیر توسعه مشارکت مردم برای بهره‌برداری از زمین‌های قابل‌کشت منابع طبیعی کرمانشاه، 75 درصد از زمین‌ها تاکنون واگذارشده است اما در کنار آن امسال بیش از هزار پرونده مبارزه با زمین‌خواری تشکیل‌شده است.

منابع طبیعی کرمانشاه در مسیر مشارکت با مردم برای توسعه زمین‌های قابل‌کشت/تشکیل هزار پرونده مبارزه با زمین‌خواری در سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مراد شیخ‌ویسی در تشریح اقدامات منابع طبیعی کرمانشاه ابراز داشت: حراست و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت امکان‌ناپذیر است و همه باید نسبت به منابع طبیعی کرمانشاه حساس و مطالبه گر باشند.

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه ضمن بیان این مطلب که کاهش میزان بارندگی‌ها، افزایش میزان بارندگی‌های تند، کاهش بارش برف و افزایش دمای هوا از نمودهای تغییر اقلیم در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: وابستگی مبرم حیات انسان به منابع طبیعی، به‌خصوص جنگل می‌طلبد که نگاهی فرهنگ محور به حفاظت و حراست از این منابع تجدیدناپذیر داشته باشیم.

منابع طبیعی کرمانشاه برای توسعه حفاظت مشارکتی

نگاه ویژه منابع طبیعی کرمانشاه برای توسعه حفاظت مشارکتی

وی تنها راه برون‌رفت از معضل گرم شدن هوا را راهکار عملیاتی حفظ و توسعه جنگل‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا امسال ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کرمانشاه برای حفاظت به خود مردم واگذارشده است.

شیخ ویسی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد می‌تواند، توان استان را در حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی بالا ببرد، بر ضرورت توسعه این تشکل‌ها تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: تابه‌حال 12 هزار بهره‌بردار از 60 هزار بهره‌بردار استان به عضویت این صندوق درآمده و 600 میلیون تومان هم سهم آورده داشته‌اند و منتظر سرمایه‌گذاری 490 میلیون تومانی دولت برای تشکیل صندوق هستند.

کشت 2500 هکتار گیاهان دارویی در منابع طبیعی کرمانشاه

کشت 2500 هکتار گیاهان دارویی در منابع طبیعی کرمانشاه

شیخ ویسی با اشاره به اینکه تاکنون روی توسعه گیاهان دارویی خیلی کار نشده، توسعه گیاهان دارویی را در برنامه منابع طبیعی کرمانشاه دانست و گفت: سرمایه‌گذاری روی گیاهان دارویی می‌تواند درآمدزایی زیادی برای استان کرمانشاه به همراه داشته باشد که این مهم با توجه به آمار بالای بیکاری در این استان حائز اهمیت است.

وی یادآوری کرد: قرار است سالانه پنج هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه زیر کشت گیاهان دارویی برود که این مهم در صورتی تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد و امسال تاکنون 2500 هکتار گیاهان دارویی در منابع طبیعی استان کشت‌شده است.

شیخ ویسی میزان مصرف گیاهان دارویی در کشور را سالانه ۲۵ گرم به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: این میزان در کشوری مثل آمریکا 2500 گرم در سال است.

وی با اشاره به وجود هشت کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در  کرمانشاه افزود: برای صادرات داروهای گیاهی هیچ مشکلی نداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن جنگل‌کاری اقتصادی در استان افزود: تاکنون جنگل‌کاری اقتصادی شامل جنگل‌های بنه، زالزالک، گلابی وحشی و... در سطح هشت هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کرمانشاه اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه