English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

مراکز پخش غیرقانونی به بدنه اصناف صدمه می زند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت واحدهای غیر قانونی پخش گفت: مطمناً در این شرایط اقتصادی، وجود چنین مراکزی به بدنه اصناف صدمه خواهد زد.

 مراکز پخش غیرقانونی به بدنه اصناف صدمه می زند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پخش استان گیلان، با تاکید بر لزوم قانون مداری اصناف به فعالیت واحدهای  پخش غیر قانونی در گیلان اشاره کرد و گفت: مطمناً در این شرایط اقتصادی، وجود چنین مراکزی به بدنه اصناف صدمه خواهد زد و چشم پوشی بر این موضوع خود مفسده محسوب می شود.

وی با تایید گزارش هیات مدیره انجمن صنفی پخش اظهار کرد: قانون برای همه برابر است و قرار نیست مالیات دهنده و مجوز گیرنده صنفی از بابت تخلف برخی از واحدها متضرر شود و باید ضمن شناسایی و اخطار به اینگونه واحدها در اسرع وقت اقدام به تعیین تکلیف آنها و یا معرفی به محاکم قضایی و قانونی نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از شرکتهای پخش به عنوان حلقه واسط اساسی بین تولید و توزیع یاد کرد و ادامه داد: بایستی از ظرفیت شرکت های پخش در زمینه بازاریابی، تولیدات استانی بهره برد و در زنجیره تولید جایگاه  و اثربخشی این شرکتها به خوبی درک نشده است.

شرکت های پخش

شرکت های پخش بازوی توانمند بخش تولید و تجارت هستند

   دلق پوش شرکت های پخش را بازوی توانمند بخش تولید و تجارت دانست و عنوان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه فروش محصولات می توانند طی تفاهمنامه ای از ظرفیت و پتانسیل های شرکتهای پخش بهره مند شود و با این پیوند یک شبکه منسجم از طراحی و تولید تا عرضه و پخش را ایجاد نمایند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه سامان نظری رئیس و دکتر نادری دبیر این انجمن درمورد پاره ای از مشکلات موجود در خدمات دهی این صنف در گیلان گزارشی ارایه کرد و وجود شرکت های بی نام و نشان و زیر پله ای در پخش کالا را یکی از عوامل ضربه زدن به اعضای این انجمن صنفی برشمرد.

سامان نظری در ادامه گفت: نداشتن مجوز، عدم صدور فاکتور قانونی و مالیات گریزی این شرکت ها موجب شده تا صدمات زیادی به اعضایی که با مجوز و قانونمند در حال کسب روزی اند وارد شود.

همچنین رشد بی رویه برخی از فروشگاههای زنجیره ای غیربومی در شهر رشت و استان گیلان نیز موجبات مسایلی در فروش و پخش کالا در استان شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی