English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اصناف، نشان دهنده هویت و فرهنگ گیلان به گردشگران هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اصناف را به عنوان معتمدین و خادمین مردم در حوزه بازار خواند و گفت: اصناف نشان دهنده هویت و فرهنگ گیلان به گردشگران هستند.

اصناف، نشان دهنده هویت و فرهنگ گیلان به گردشگران هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش امروز در نشست با روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان گیلان که در شهرستان ماسال برگزار شد، گفت: اصناف به عنوان معتمدین و خادمین مردم در حوزه بازار و نشان دهنده هویت و فرهنگ گیلان به گردشگران هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تاثیرگذاری و عملکرد کسبه و بازاریان را حائز اهمیت دانست و با تاکید به روسای اصناف اظهار کرد: با توجه به جایگاه قانونی و مردمی وظیفه مهمی دارید، بویژه استانی که بعد گردشگری و گردش پذیری در آن قوی است.

وی ادامه داد: هیچ نهادی و تشکلی به حد فراگیری و عمق اثرگذاری اصناف در اقتصاد جامعه نمی رسد و اصناف و بازاریان همواره در تاریخ و پیروزی انقلاب نقش داشتند و حتی در طول دفاع مقدس پشتیبان کشور بوده اند.

دلق پوش تصریح کرد: در شرایط فعلی که در وضعیت رکود اقتصادی هستیم و در تحریم همه جانبه و ظالمانه کشور های متخاصم هستیم، باید تدبیر و چاره اندیشی کنیم و ابتکار و مدیریت خلاقانه را به شکل توامان در اصناف بکار بندیم تا چرخه اقتصاد بازار پرنشاط و روند رو به رشدی طی نماید.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، خاطر نشان کرد: رشد فزاینده هزینه های معیشتی را باید مد نظر داشته باشیم و برای برون رفت از مشکلات همگام با مردم باید تمهیداتی اتخاذ کنیم و از ظرفیت های قانونی اصناف نیز بهره ببریم.

متولی بخش صنعت، معدن وتجارت استان گیلان اذعان کرد: همه ما مسئولیت داریم، هم شرعی و هم قانونی و هم در قبال شهروندان مسئول هستیم. فضیلت مدیریت این است که در شرایط بحرانی تدبیر نماییم و با اتحاد و همدلی بر مشکلات فائق شویم.

سیاست های بازار

ضرورت ایجاد اتاق های فکر و طرح و برنامه جهت راهبری سیاست های بازار

وی ایجاد اتاق های فکر و طرح و برنامه جهت راهبری سیاست های بازار را لازم و ضروری دانست و گفت: در ایام پایان سال بر عملکرد اتحادیه ها و کسبه نظارت ویژه داشته باشند و همچنین با تشکیل شورای هم خانواده می خواهیم از خرد جمعی استفاده و سیاست گذاری اهداف را در چارچوب قانون پایه ریزی کنیم.

 دلق پوش خاطر نشان کرد: اصناف در تزیین و ارائه اجناس باید خلاقیت داشته باشد در این راستا  سلیقه، شیوه و نوع عرضه آن در کنار اخلاق اسلامی مهم و قابل توجه است و مشتری مداری در اصناف حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان اضافه کرد: در مقابل پدیده های صنفی از روش های نوین کسب و کار نظیر تبلیغات در فضای مجازی در کنار فروشگاهداری استفاده و بهره ببرید.

وی با اشاره به رویه نامناسب اخذ مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: قطعا بزودی مشکلات اخذ سلیقه ای مالیات بر ارزش افزوده حل و فصل خواهد شد و بنا داریم از ظرفیت منابع بانکی نیز برای حمایت از صنوف استفاده نماییم.

دلق پوش با اشاره به لزوم اشراف روسای اتاقهای اصناف و اتحادیه ها به قوانین، بیان داشت: انتظار دارم که روسای اصناف، چالش های پیش روی اصناف را به نحو احسن مدیریت  و موارد را آنالیز کنند و از قوانین صنفی به خوبی بهره ببرند و مسلط به ضوابط باشند به نحوی که کسبه و صنوف با مشکلات روبرو نشوند.

وی نظارت، حمایت و هدایت را مهمترین وظیفه روسای اتاق های اصناف و اتحادیه ها برشمرد و گفت: دخالت نابجا و خارج از قوانین پذیرفتنی و قابل مماشات نیست و تشریح و توجیه مسائل به ارباب رجوع در چارچوب قانون وظیفه اصناف است و به طور کلی برقراری  آرامش و رونق بازار هدف همه ما باید باشد.

سیاست های بازار

 درخواست برنامه ریزی جهت تشویق کاسبان و بازاریان در سطح گیلان

دلق پوش در بخشی دیگر از سخنرانی اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه ها از ظرفیت اصناف حمایت می کنیم و برای نمایشگاه ها و فروش فوق العاده، اصناف در اولویت هستند و کاهش قیمت ها برای تعادل معیشت مردم را انتظار دارم که انشاا... برکت آن به کسبه و بازاریان خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خواستار برنامه ریزی جهت تشویق کاسبان و بازاریان شد و گفت: وقتی با انحرافات در سیستم برخورد و جریمه می کنیم، لازم است تشویق هایی هم انجام شود و فرایند بایستی به نحوی باشد که کاسب نمونه هم تجلیل شوند و سیستم انگیزشی را ایجاد کنیم و از کسبه پرتلاش و منصف تجلیل و تشکر گردد.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان گفت: قانون نظام صنفی نیاز به بازنگری برای رونق صنوف و بازار دارد و برای کاهش فساد صنوف و بازار، پیشنهاد داده ایم که شهر های با جمعیت زیر 1000 نفر مجوز تاسیس فروشگاه های بزرگ داده نشود.

وجود یک واحد صنفی برای هر 25 نفر در استان گیلان

جلال الدین شکریه افزود: به ازای هر 25 نفر یک واحد صنفی داریم و این غیر از بازار کسب و کارهای مجازی است و بسیاری از مشکلات صنفی باید در کمیسیون نظارت شهرستان خود حل و فصل شود و نباید به مرکزاستان ارجاع شود و روند رسیدگی با توجه به اشرافی که در شهرستان هست باید تسریع یابد.

وی با اشاره به سخنرانی ریاست جمهور در 22 بهمن سال جاری، از ارائه و تخصیص سوبسید برای رسته های شغلی سخن گفت و اظهار داشت: در صورت تخصیص سوبسید و پرداخت سهم کارفرما، روند مثبتی در رونق بازار و اصناف شاهد خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه