English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت مراکز علمی برای ایجاد اتاق فکر و برنامه ریزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به سرعت و حجم بالای پیشرفت تکنولوژی در دنیا اشاره و اظهار کرد: با توجه به سرعت علم و ارائه راهکارهای مدیریتی نوین در دنیا باید از ظرفیت نخبگان مراکز علمی به صورت جدی استفاده کرده تا همواره در بازار رقابتی امروز پایدار باشیم.

استفاده از ظرفیت مراکز علمی برای ایجاد اتاق فکر و برنامه ریزی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش با بیان اینکه آن دسته از مشکلات ساختاری صنایع که در داخل استان قابل حل می باشد گفت؛ با تمام توان در جهت رفع آن اقدام لازم را انجام می دهیم و آن بخشی که از ید اختیار ما خارج است در سطح ملی با جدیت پیگیر هستیم.

دلق پوش به تاثیرات مخرب رویه نادرست اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده به بدنه تولید اشاره کرد و افزود: ضروری است رویه های غلط اخذ مالیات، در مجلس مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد، در غیر اینصورت در آینده شاهد ضربات محکم و غیرقابل جبرانی به بخش تولید وارد خواهیم بود.

فرهاد دلق پوش از این نوع روش اخذ مالیات بعنوان معضل عمومی در کشور یاد کرد و گفت؛ در سفر اخیر از آقای دکتر لاریجانی، ریاست مجلس خواستار پیگیری این موضوع شدیم تا از آسیب رساندن بیشتر آن به بخش صنعت جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به نحوه ارائه تسهیلات بانکی و درصد سود کنونی آن اشاره کرد و گفت؛ اساسا این اندازه از سود بانکی که برای واحدهای صنعتی و تولید کنندگان دریافت تسهیلات در راستای رونق تولید در نظر گرفته شده است امکان بازگشت سرمایه در شرایط رکود فعلی وجود ندارد و بیشتر صنایع استان را با چالش مواجه میکند که باید شرایط موجود را به نفع تولید کننده تغییر داد.

وی تاکید کرد: نباید طوری عمل کرد تا صنایع ما  درگیر فرآیند فرسایشی بانکی، مالیاتی و... شوند. کما اینکه موفقیت تولیدکنندگان باعث توفیق و رونق اقتصادی استان خواهد شد و توجه مسئولین را در زمینه تولید و اشتغال و کسب و کار ارتقاء خواهد داد با این توصیف ما باید تمام نگاه و رویکردمان در راستای منافع عمومی باشد.

دلق پوش در ادامه لزوم توجه به صنعت نساجی در استان اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به قدمت و پیشینه نساجی استان که شاهد گذشت 120 سال از عمر این صنعت بومی هستیم باید هم اکنون برای اعتلای صنعت نساجی که خاستگاه آن در گیلان می باشد تیم تخصصی و برنامه ریزی مدونی برای رشد و فعالیت هر چه بیشتر آن فراهم آورد تا مشکلات این بخش به دقت رصد و در جهت رفع آن اقدام اصولی انجام گردد که قطعا در خصوص سایر صنایع نیز به همین ترتیب اقدام خواهد شد.

وی همچنین به ایجاد و تشکیل کمیته مشترک مجلس و صنعت استان اشاره کرد و گفت: باید در جهت رفع مشکلات صنایع و ارائه راهکار های صحیح و اصولی کمیته مشترک مجلس و صنعت استان را تشکیل داد تا موارد را به صورت علمی و منطقی استخراج و احصاء نمائیم که به نتیجه مطلوب منتج شود.

دلق پوش به سرعت و حجم بالای پیشرفت تکنولوژی در دنیا اشاره و اظهار کرد: با توجه به سرعت علم و ارائه راهکارهای مدیریتی نوین در دنیا باید از ظرفیت نخبگان مراکز علمی به صورت جدی استفاده کرده تا همواره در بازار رقابتی امروز پایدار باشیم و وجود مرکزی در اتاق بازرگانی تحت عنوان طرح و برنامه می تواند به این موضوع جامع عمل بپوشاند که کمترین خروجی آن می توان ارتقای سطح دانش مدیریتی مدیران و ایجاد رونق اقتصادی در سایه مدیریت صحیح و علمی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه