English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد؛

رونمایی ازطرح مطلوب سازی تولید برنج در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه کشاورزی در استان گیلان کاری سخت و دشوار است اظهار داشت: اجرای طرح "مطلوب سازی تولید برنج" در استان گیلان سبب افزایش 20 تا 30درصدی تولید برنج در استان می‌شود.

رونمایی ازطرح مطلوب سازی تولید برنج در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علیرضا شعبان‌نژاد  امروز در مراسم رونمایی از "طرح مطلوب سازی تولید برنج" در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان در رشت اظهار کرد: اجرای این طرح گامی در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور و استان گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیتی خدادادی در حوزه کشاورزی و به ویژه تولید برنج است عنوان داشت: در گیلان آب به ارزان ترین شکل ممکن نسبت به سایر استان‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه فقیر بودن مردم دینی به گردن مسئولان است که باید پاسخگوی آن باشند خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای 430 هزار هکتار زمین زراعی، 250 هزار هکتار مرتع و 565 هزار هکتار جنگل است.

87 درصد از زمین‌های استان گیلان در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود

وی با بیان اینکه 87 درصد از زمین‌های استان گیلان در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر برنج دومین غذای ایرانیان محسوب می‌شود و بنابر آمار کشور به 3 میلیون تن برنج نیاز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه رسیدن به خودکفایی در صنعت برنج راحت‌تر از تولید گندم است اظهار داشت: برای تولید برنج می‌توانیم از آب‌های هدایت شده استفاده کنیم اما برای تولید گندم نیاز به بارش داریم.

استان گیلان دارای 238 هکتار شالیزار است

شعبا‌ن‌نژاد با اعلام اینکه براساس آمار موجود، در چند سال آینده هیچ برنجی برای عرضه در بازار وجود ندارد خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای 238 هکتار شالیزار است که 300 هزار نفر از آن بهره برداری می‌کنند.

تولید برنج

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گیلانی از نظر اقتصادی ضعیف هستند عنوان داشت: اجرای طرح "مطلوب سازی تولید برنج" در استان گیلان سبب افزایش 20 تا 30درصدی تولید برنج در استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با انتقاد از برداشت یک نوبتی برنج در سال توسط کشاورزان خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا کشت دوم، سوم و تلفیقی را در میان کشاورزان نهادینه کنیم.

کشاورزی در استان گیلان کاری سخت و دشوار است

شعبان‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی در استان گیلان کاری سخت و دشوار است اظهار داشت: در 5 سال اخیر بیش از 10 هزار ماشین آلات کشاورزی در راستای مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان گیلانی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 13 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به‌صورت ماشینی نشا شده است تصریح کرد: در حال حاضر 20 نوع کود برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان گیلانی تهیه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب در راستای ایجاد تحول در حوزه کشاورزی عنوان داشت: سپاه و جهادکشاورزی با هم‌افزایی و همکاری مردم اقدامات موثری را در این حوزه انجام می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی