English

دهم اسفندماه ۹۶ برگزار می شود

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان گیلان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از ۵ هزار نفری در آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روز پنجشنبه دهم اسفندماه در ۲۶ رشته و در ۱۴ حوزه امتحانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام علیزاده از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۲۶ رشته و در ۱۴ حوزه امتحانی استان گیلان خبر داد.

علیزاده گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی سراسر کشور فرمودند: "در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند" که پیرو مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اوقاف و امورخیریه با طرحی به نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم به میدان آمد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از سال ۹۱ تا ۹۵ حدود ۵۴۶۲۴ نفر را در رشته های مختلف قرآن کریم تحت آموزش قرار داده است . ۶۸۲ کلاس در بقاع متبرکه و ۱۸۵ کلاس خارج از بقاع متبرکه با کمک ۵۴۸ مربی حفظ قرآن کریم، این تعداد را آموزش داده اند، البته در کنار کلاس های حضوری حفظ، یک مرکز حفظ مجازی قرآن کریم هم داریم که فعالیت خود را از سال ۹۵ شروع کرده است.

وی همچنین افزود: در طی این ۵ سال ۲۵۱۸۶ نفر ( حدود ۵۰ درصد ) در آزمون پایانی شرکت کرده اند که ۱۱۰۹۳ نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند که در سال جاری ۶۵۰۰ نفر در ۳۶۱ کلاس و به کمک ۳۳۰ مربی در حال آموزش هستند .

علیزاده همچنین گفت: در آزمون امسال تمهیداتی اندیشیده شده که قرآن‌آموزان در سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله مؤسسات و مراکز قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، حوزه‌های علمیه، نیروهای مسلح و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در ذیل نهاد خود در این آزمون ثبت‌نام کنند.

ثبت نام بیش از ۵ هزار نفری در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین با اشاره به ثبت نام بیش از ۵ هزار نفری در آزمون سراسری، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان روز پنجشنبه دهم اسفندماه در ۲۶ رشته و در ۱۴ حوزه امتحانی استان گیلان برگزار خواهد شد که ثبت نام آزمون در رشته های مختلف از ۱۸ آذرماه ۱۳۹۶ آغاز و به دلیل استقبال خوب علاقمندان ، با دو مرحله تمدید تا ۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ ادامه یافت .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی