English

مدیرکل اداره اوقاف گیلان خبر داد

وجود ۹۴۲ بقعه متبرکه و ۵ هزار موقوفه در گیلان/ اخذ سند مالکیت برای ۸۰۰ رقبه

مدیرکل اداره اوقاف گیلان به وجود 942 بقعه متبرکه و 5 هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: برای حدود 800 رقبه سند مالکیت اخذ شده است.

وجود 942 بقعه متبرکه و 5 هزار موقوفه در گیلان/ اخذ سند مالکیت برای 800 رقبه

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در تبیین و ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند بیشترین و بهترین تاثیر را در جنبه‌های گوناگون وقف ایفا کنند.

حجت الاسلام علیزاده بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه بهترین ابزار برای تبیین و تبلیغ فرهنگ وقف و نهادینه کردن سنت های حسنه در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: رسانه ها می‌توانند با اعتمادسازی و بیان دستاوردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وقف در جامعه به ترویج این فرهنگ دینی کمک موثری کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 50 وقف جدید در استان به ثبت رسیده، گفت: 10 مورد مربوط به هفته وقف امسال بوده است.

وجود 942 بقعه متبرکه و 5 هزار موقوفه در گیلان

حجت الاسلام علیزاده عمل به نیات امینانه واقفان را از وظایف ذاتی اوقاف عنوان و خاطرنشان کرد: جامعه می تواند با تحقق شعار همه واقف باشیم، از بعضی مشکلات عبور کند.

وی به وجود 942 بقعه متبرکه و 5 هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: برای حدود 800 رقبه سند مالکیت اخذ شده است.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان از احیای 30 هکتار از اراضی موقوفات به ارزش 800 میلیارد ریال خبر داد و افزود: این اراضی در شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و لاهیجان واقع هستند.

وی اضافه کرد: 255 پروژه در سطح بقاع متبرکه در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها 65 درصد است.

حجت الاسلام علیزاده  اجرای امینانه نیات واقفان را از رسالت‌های اصلی سازمان اوقاف دانست و گفت: جامعه می تواند با تحقق شعار همه واقف باشیم، از بعضی مشکلات عبور کند.

وی با بیان اینکه 75 دادخواست جدید در محاکم قضایی گیلان مطرح شده است، گفت: برای 49 پرونده تعیین تکلیف شده که 37 مورد از این احکام به نفع موقوفات و بقاع متبرکه بوده که از این تعداد، برای 22 مورد حکم به ارزش ریالی 400 میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان اظهار کرد: در سال جاری 800 میلیارد ریال در طرح‌های مختلف؛ از جمله طرح تندرستی، مهر تحصیلی و دست های مهربانی بر اساس نیات واقفان هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه