English

آیت الله بوشهری:

در مکتب سیاسی امام خمینی (ره) نقش هدایت الهی و نقش نمایندگان مردم برجسته شد

امام جمعه قم گفت: این انقلاب توسط بزرگ منجی ملت ایران و قاعد عظیم الشان، حضرت روح الله، امام خمینی(ره) رهبری شد؛ مکتب سیاسی امام در دهه فجر عرضه شد؛ در این مکتب، نقش هدایت الهی و نقش نمایندگان مردم برجسته شد و خلاصه آن، مردم سالاری دینی بود.

در مکتب سیاسی امام خمینی (ره) نقش هدایت الهی و نقش نمایندگان مردم برجسته شد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جامعه این هفته قم در مصلای قدس گفت: انقلاب اسلامی ایران یک فرصت و هدیه الهی بود؛ خداوند در قرآن بیان می دارد که ای مومنان، روزهایی را به یادآورید که خداوند بر شما نعمات خود را تفضل کرد؛ یک حکومتی به نام طاغوت با بیگانگان دست به دست هم داده بودند که شما را دردست بگیرند و از هستی ساقط کنند ولی خدا به داد این ملت رسید.

وی افزود: دهه فجر و 22 بهمنی آمد و خداوند دست کافران را رد کرد و مومنان احساس آرامش کردند؛ ولی دو نکته مهم وجود دارد، که اعتقاد و توکل به خدا است؛ اگر به خدا توکل داشته باشیم هیچ ابرقدرتی نمی تواند بر ما حاکم شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: جوامع با حوادثی که در کشور خود رخ می دهد به چند شکل برخورد می کنند؛ برخی از کشورها از این تهدیدها به نفع دین وارزش ها استفاده می کنند و در صحنه می مانند و قله های شرف را فتح می کنند ولی عده ای احساس ضعف وسستی می کنند و بی ایمانی خود را جلوه گر می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ما جزو دسته اول است یعنی حوادث سخت را دید ولی با اراده ایستاد، تا جایی که توانست با تمام وجود به قله های شرف و عزت دست یابی کند؛ این ملت توانست رژیمی سفاک و تا به دندان مسلح و رژیمی که در اوج بی کفایتی و سرسپردگی نسبت به بیگانگان بود و رژیمی که حکومتش ضربات مهلکی به دین مردم وارد کرد و مردم را ازصحنه جامعه خارج کرد واندیشه نسل جوان را خشکاند و دست بیگانگان را برای چپاول باز گذاشت و با محصولات وامانده اش اقتصاد کشور را بهم ریخت، سرنگون کند.

امام جمعه قم بیان کرد: رژیمی که سعی می کرد فرهنگ غربی را در کشور حاکم کند و حوزه و دانشگاه های حق طلب را به مسلخ رفته بود و استقلال، مفهوم واقعی خود را از دست داد، توسط مردم از بین رفت.

پیروزی انقلاب

وی گفت: این انقلاب توسط بزرگ منجی ملت ایران و قاعد عظیم الشان، حضرت روح الله، امام خمینی(ره) رهبری شد؛ مکتب سیاسی امام در دهه فجر عرضه شد؛ در این مکتب، نقش هدایت الهی و نقش نمایندگان مردم برجسته شد و خلاصه آن، مردم سالاری دینی بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: با پیروزی انقلاب دو روند به وجود آمد که شامل امید به آینده و نگرانی از تهدیدات دشمن قسم خورده بود؛ دشمنان هرآنچه از دست شان بر می آمد علیه انقلاب رواداشتند که شامل کشتار و تهدید و ترور مسئولان و مردم ایجاد جنگ 8 ساله بود ولی به کوری چشم آنها امید ،در جامعه ما زنده و بالنده است.

وی گفت: در این سالها امید ما کم نشد و دستاوردها و هدف و مسیر ما تغییر نکرد؛ پیشرفت در دانش های نوین و صنایع سنگین و حساس از جمله نانو و هسته ای بدست آمد و نکته جالب این است که این پیشرفت ها در شرایط سخت ایجاد شد.

وی افزود: خداوند دشمنان ما را احمق قرارداده است زیرا اگر تحریم نمی کردند شاید این واردات و صادرات وجود داشت؛ ایران اسلامی با رهبری فرزانه اش به جایی رسیده است که اگر کشوری گاهی از مرز خود عدول می کند و جمهوری اسلامی نهیب می زند، ناگزیر از توضیح هستند.

عضو  هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمریکایی ها وامانده اند زیرا وقتی قدس را پایخت می نامند و در سازمان ملل نمایندگان کشورها به آنها اعتنا نمی کنند به دلیل راهی است که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.

تبعیض و فساد در جامعه انقلابی پس از 39 سال معنی ندارد

وی افزود: روز 22 بهمن روز تماشایی است و مردم ما به گونه ای حضور پیدا می کنند که دشمنان احساس خجالت کنند؛ مسئولان باید بدانند که تبعیض و فساد در جامعه انقلابی پس از 39 سال معنی ندارد؛ مسئولان باید بدانند که دشمن به دنبال آن است که با جنگ نرم، ذهن مردم را به سمتی که می خواهد منحرف کند و به همین خاطر نباید کاری کنید که ابزار را برای دشمن فراهم کنید.

آیت‎الله حسینی بوشهری بیان کرد: مگر نمی دانیم که آنها دشمن ما هستند و ابزارها برای تغییر ذهن جوانان استفاده کنند، پس باید تبعیض و فساد را از بین ببریم تا مردم همان نشاط سال 57 را پیدا کنند و گامی تا 40 سال بعد را بردارند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول نیز در خصوص معیارهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: هرآنچه موجب عزت انسان مومن می شود، از مصادیق معروف است.

وی افزود: خانواده، مسئولین و جامعه عزت مند مصداق معروف هستند و آنچه موجب ذلت در یک جامعه می شوند مصداق منکر هستند؛ عزت ها و ذلت ها را ببینیم زیرا آنها مصداق معروف و منکر را مشخص می کنند.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) بیان فرمودند که مومنان باید عزت مند زندگی کنند زیرا خداوند همه چیز را به خودشان واگذار کرده است مگر اینکه یک مومن در جامعه احساس ذلت کند.

عزت طلبی یک حس فطری است

امام جمعه قم بیان کرد:اگر انسان نفوذناپذیر بود و دیگران نتوانستند بر او سیطره پیدا کنند عزت مند بوده است و اساسا عزت طلبی یک حس فطری است؛ افراد به سمت عزت می روند و از ذلت، احساس انزجار می روند ولی مهم این است که عزت را در چه چیزی جستجو می کنیم.

وی گفت: سوال مهم این است که آیا مال و قدرت و شهرت، مایه عزت آدمی است؟ انسانهایی که راه درست را طی نمی کنند سعی کرده اند که از راه غیر حقیقی و راهی که خداوند برای انسان ها برگزیده است به عزت برسند در حالی که این راه کاملا اشتباه است و در نهایت به ذلت ختم می شود؛ خداوند سرچشمه حقیقی عزت است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: کسانی که عزت را در ارتباط با دیگران و بیگانگان می دانند در واقع عزت ندارند زیرا راهی جز راهی که خداوند تعیین کرده است رفته اند؛ در همین جهت خداوند بت پرستان را مثال می زدند که سعی می کردند عزت خود را از بت ها بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی