English

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

صنعت گردشگری در کشور می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: صنعت گردشگری می تواند جایگزین مناسبی بجای درآمدهای نفتی در کشور باشد و وابستگی کشورمان را به نفت کاهش دهد.

صنعت گردشگری در کشور می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسین هاشمی تختی در نشستی با انجمن بانوان فعال صنعت گردشگری بندرعباس، اظهار کرد: صنعت گردشگری می تواند جایگزین مناسبی بجای درآمدهای نفتی در کشور باشد و وابستگی کشورمان را به نفت کاهش دهد.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در کشور ما می‌تواند نیاز ما به فروش نفت و گاز کاهش داده و منابع پایدار درآمدی برای ما خلق کند.

صنعت گردشگری در سراسر دنیا موتور محرکه توسعه کشورها بوده و ملت‌های مختلفی در دنیا در شرایط کنونی اقتصاد جهان توانسته‌اند با اتکای به ظرفیت‌های طبیعی و اقلیمی به رشد و پیشرفت کم‌نظیری دست پیدا کنند.

برنامه ریزی دقیق برای جذب توریست از سرار دنیا

نماینده مردم بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: باید جذب توریست را در دستور کار خود قرار دهیم تا در صنعت گردشگری موفق بوده و بتوانیم این بخش را گسترش دهیم. در عین حال برای جذب توریست از سراسر دنیا نیز به زیرساخت‌هایی نیاز داریم که باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران در مجلس ادامه داد: یکی از کارهای پر رونق در دنیا صنعت گردشگری است که ایران با موقعیت بسیار خوب جغرافیایی و داشتن جزایر، سواحل و مکان‌های تاریخی فراوان می تواند در این بخش بصورت جدی سرمایه گذاری کنیم تا ما نیز به رشد قابل توجهی از این ناحیه دست پیدا کنیم.

گردشگری هرمزگان

لزوم شناسایی مشکلات بخش گردشگری

رئیس کمیته بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: اگر بتوانیم  مشکلات بخش گردشگری را شناسایی و راهکارهای مناسبی برای حل این موانع پیدا کنیم، می توانیم اشتغال ایجاد کرده و در آینده با کشورهای پیشرو در این صنعت رقابت کنیم.

وی افزود: همه چیز در کشورمان برای رونق دادن به صنعت گردشگری مهیا است و تنها به عزمی جدی در این زمینه نیاز است.

پیگیر بیمه فعلان گردشگری در مجلس خواهیم بود

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: ما بدنبال رفع مشکلات راهنمایان گردشگری بوده و معتقدیم شما عزیزان در پیشانی توسعه فعالیت‌های گردشگری در کشور قرار دارید. ما موضوع بیمه فعالان گردشگری را در مجلس پیگیری می کنیم تا این صنعت بیشتر دیده شده و راهنمایان با دلگرمی به این حرفه بپردازند.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: کشورما از صنعت توریست و گردشگری غفلت کرده که باید برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب و تأمین اشتغال پایدار، نگاه خود را به حوزه گردشگری تغییر دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه