English

حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

لزوم راه اندازی رشته های تحصیلی مورد نیاز صنایع در دانشگاههای هرمزگان

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: امروز هرمزگان نیازمند رشته های مرتبط با حوزه بنادر، دریامحور، صنایع و رشته های تبدیلی و تکمیلی است تا توسعه پیدا کند و بدنبال آن بتوان همگام با فرآیندهای توسعه ای، نیروی انسانی متخصص را هم در رشته های گوناگون در استان پرورش داد.

لزوم راه اندازی رشته های تحصیلی مورد نیاز صنایع در دانشگاههای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، استاندار، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مربوطه در استانداری هرمزگان برگزار شد گفت: آمایش های آموزشی و همچنین سرزمینی، چالش های اساسی هستند که با آنها مواجه هستیم  و این باعث بروز مشکلاتی در استان شده است.

حسین هاشمی تختی افزود : افزایش فضای آموزشی باعث اثربخشی و کیفیت آموزش می شود که متاسفانه در مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در هر کلاس گاهی 70 نفر دانش آموز گنجانده شده که باعث افت کیفیت آموزش و بی اثر شدن فرآیندهای تعلیم و تربیت می شود.

نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد : دانشگاه های ما نتوانستند با صنایع هماهنگ باشند و موفق نشدند رشته هایی که در هرمزگان مورد نیاز است را در استان به طور کامل تامین کنند و این نشانه منطبق نبودن سندهای آمایش سرزمینی با سندهای آموزشی است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در دانشگاه های استان هرمزگان رشته های زیادی وجود دارد که برای استان کارآیی لازم را ندارد و نیاز استان بشمار نمی رود و ما وظیفه داریم تا این مسئله را پیگیری و رفع کنیم .

هاشمی تختی افزود: ساخت مراکز آموزشی، بهداشتی، فرهنگی ورزشی و ایجاد فضای سبز در شهرک پیامبر اعظم(ص) از تعهدات وزارت راه و شهرسازی است.

وی در پایان خواستار تشکیل جلسه ای با حضور استاندار، کمیسیون آموزش و تحقیقات، مجمع نمایندگان، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل نبود فضای آموزشی 35 هزار واحد مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم(ص) شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی